۱

جوابیه شرکت فن آوران بحر به اعلام نارضایتی کارگران کشتی های یدک کش

شرکت فن آوران بحر به اعلام نارضایتی کارگران کشتی های یدک کش دریایی بنادر و دریانوردی چابهار جوابیه ای صادر کرده است.
22
22
جند روز پیش بود که گزارشی از نارضایتی کارگران کشتی‌های یدک کش شرکت پیمانکاری فن آوران بحر در پایگاه تحلیلی خبری چهاربهاران منتشر شد، اکنون این شرکت جوابیه ای صادر کرده است.
1- مطالبات کارگران کشتی های یدک کش دریایی بنادر و دریانوردی چابهار در هاله ای از ابهام
پاسخ: قراردادی قانونی را سازمان بنادر در رسانه های کشور به اکران گذاشته بود این شرکت براساس موازین و قانون برنده شد و کلیه مطالب قرار داد فی مابین شکرت و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بر مبنای طرح طبقه بندی مشاغل که به تائید اداره کار رسیده است می باشد و درحال حاضر پرداختی های حقوقی بیشتر از حد معمول نیز می باشد.
 
2- قرار دادهایی با طعم اخراج
پاسخ: تاکنون هیچ نامه ای دال بر اخراج پرسنل توسط این شرکت منتشر نشده است .خوب است مدعیان مستند قانونی ارایه نمایند.
به گزارش چهاربهاران یکی از شرکت های پیمانکاری که قریب به 8 ماه از فعالیتش در اداره کل بنادر شهرستان می گذرد مشکلات متعددی را برای کارکنان خود به وجود آورده است.
پاسخ: چه مشکلاتی؟ گزارشگر باید مدارک و مستندات ارایه نماید در غیر این صورت پاسخگوی مطالبیست که در جراید به چاپ می رساند.
 
3- کارگران شرکت پیمانکاری به خبرنگار چهاربهاران گفته اند این شرکت پیمانکاری حدود 100کارمند و خدمه دارد ولی تنها با 20نفر از کارکنان خود که اکثر در خشکی مشغول هستند قرار داد رسمی دارد و سایر کارکنان آن هیچ قرار داد رسمی با این شرکت پیمانکاری ندارند.
پاسخ: قرار داد کار موقت تمامی پرسنل (خشکی و دریایی ) از زمان شروع قرار داد برابر فرم اداره کار آماده و دو مرتبه رسما طی نامه ای به پرسنل ابلاغ شده است ولی پرسنل شناورها از امضاء ان خودداری نموده اند .کارمندی که قرار دادی امضاء ننموده مدعی چه حقوقی است ؟ بهتر نیست مستندات قانونی آنچه اعلام نموده اند نیز در پیوست ارایه می گردید.
 
4- این کارگران از شرایط کار با این پیمانکاربه دلیل نوع قرار داد کار خود و همچنین پرداخت نشدن بخشی از اضافه کاری ها اعتراض دارند.
پاسخ: نوع قرار داد برابر مصوبه ،تصویب شده اداره کار می باشد و تاکنون نیز اضافه کاری ،شب کاری، جمعه کاری کاملا پرداخت می گردد و به تایید اداره کار و رفاه اجتماعی و اداره کل بنادر و دریانوردی نیز رسیده است ضمن اینکه حتی در یک مورد نه اداره کار و نه اداره کل بنادر و دریانوردی که ناظر مستقیم برکار پیمانکار می باشد اعتراضیه به شرکت ابلاغ ننموده است.
 
5- کارگران پیمانی کشتی های یدک کش مدعی اند : این شرکت پیمانکاری که از یکم بهمن سال 94 فعالیت خود را در چابهار آغاز و 8 ماه پیش که مسئولیت کارگران کشتی های یدک کش را برعهده گرفته است تاکنون 4 تغییر مدیریتی داشته و این تغییرات باعث ایجاد مشکلاتی برای کارکنان شرکت شده است.
پاسخ : از ابتدای قرار داد تا کنون فقط یک مسئول شعبه تعویض گردیده و نه مدیر یا مدیرعامل شرکت، آن هم به درخواست اداره کل بنادر و دریانوردی یعنی ناظر مستقیم اجرای قرار داد تنها جهت بهبود وضعیت همین برادران صورت گرفته است.
 
6- ازجمله پرداخت بخش قابل توجه ای از اضافه کاری های کارگران در هرماه:
کاهش حقوق، قطع جیره غذایی، عدم پرداخت حق ماموریت و سایر مطالب دیگر خودداری می کنند.
پاسخ : هیچ گونه کاهش حقوق صورت نگرفته است و برابر فیش حقوقی پیوستی این موضوع قابل دفاع است.
الف: جیره غذایی پرسنل برابر قرار داد در اول سال قرار دادی پرداخت می گردد .که پرداخت شد و قطع جیره غذایی کذب محض است.
ب: حق ماموریت پرسنل کاملا پرداخت می گردد همچنین این شرکت علاوه بر حق ماموریت، اضافه کار پرسنل را در طول ماموریت پرداخت نموده است مدارک و مستندات موجود است.
ت: تمامی مطالبات برابر فیش حقوقی بند به بند اجراوپرداخت شده است.
 
7- کارگران می گویند شرکت پیمانکاری برخلاف قراردادی که باسازمان بنادر دارد در خصوص عدم اخراج یا جابجایی کارکنان در قرار داد خود با کارکنان این بند را افزوده و این حق را برای خود قاءل است که کارکنان را جابجا یا اخراج کند
الف)عدم نیاز کارفرماج) غیبت غیر موجه کارکنان
ب)استعمال دخانیات و غیرهد) فسخ قرار داد فی مابین کارفرما و پیمانکار
موارد فوق ایلاغیه اداره کار و قوانین جاری دولت است که توسط بنادر و دریانوردی استان و به طور حتم تأیید می گردد و شرکت های طرف قرار داد دولتی هیچ ماده و تبصره ای را از خود ابلاغ نمی کنند و حق نقض آن را ندارند مدعیان می بایست مستندات قانونی ارائه نمایند .
 
8- مدیران شرکت به همین بسنده نکرده اند و در یک طبقه بندی شغلی بیشتر کارکنان خود را بی سواد و حداکثر دارای مدرک سیکل اعلام کرده اند در حالیکه اکثر آنها دارای مدرک تحصیلی دیپلم و گاها فوق لیسانس هستند
پاسخ : برای هر شغلی برابر قانون شرایط احراز شغل تعریف شده است که جهت شناوره زیر 500تن مدارک دریایی ملاک عمل است .تاکید می گردد در بخش دریایی فقط و فقط مدارک مستند دریاییست که سمت ها را تعیین می کند و این شرط هیچ حقی نسبت به تایید و یا رد مدارک گفته شده ندارد.
 
9- این کارگران همچنین در این باره تصریح کرده اند بخشی از حق اضافه کاریها در 8 ماه گذشته پرداخت نشده است در حال حاضر این شرکت پیمانکاری به کارکنانی که با آنها قرار داد رسمی ندارند فشار آورده تا ظرف 15 روز قرار داد را امضاء کنند قراردادی که حقوق معادل 8.120000  ریال برای کارکنان ان تعریف شده در حالیکه فیش حقوقی سال گذشته آنها مبلغ 10.900.000  ریال بوده است و شرایط کاری قبل نیز تغییرات بسیاری کرده است
پاسخ: 1. اولا مدعیان در 2 مورد گفته های خود را نقض نموده اند اگر دقت شود این مورد در بند 4 آمده است 2. مورد اضافه کاری را در بند 3 پاسخ دادیم و اعتراض آنها بی مورد است . پرداختی شرکت قبلی که به تایید بانک می باشد به پیوست ارسال می گردد بطوریکه حقوق یک ناخدای شناور در طول یک ماه بیش از 5.000.000  ریال توسط شرکت فن آوران بحر افزایش داده شده و پرداخت می گردد.
 
10- جدای از حق و حقوق کارکنان و افزایش 14 درصدی بر طبق مصوبه دولت هیچ گونه حق سختی کار نیز برای این کارکنان در نظر گرفته نشده است.
پاسخ: نقل قول از کارشناس برای پرداخت حقوق فوق العاده، سختی کار حتی درمورد افرادی که مشمول کارهای سخت و زیان آور هستند پیش بینی شده است.
آنچه در طرح طبقه بندی مشاغل به عنوان شرایط کار یا سختی کار مقرر می شود در صورتی جنبه تکلیفی دارد که درضوابط اجرایی طرح طبقه بندی کارگاه توسط کارفرما پیش بینی شده باشد و باز هم ارتباطی با سخت و یا زیان اوربودن شغل ندارد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 423233
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *