۰
معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان

دومین کشتی کانتینربر هند در بندر چابهار پهلوگرفت

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پهلوگیری کشتی بهشاد که به عنوان دومین کشتی با 625 کانتینر کالا از بندر کاندلای هندوستان به صورت مستقیم با ورود به بندر چابهار خبر داد.
11
11
به گزارش چهاربهاران، سید حسن ابراهیمی اظهار کرد: با ادامه حمل و نقل دریایی و بازاریابی های مستمر بین بندر چابهار و بنادر بزرگ حوزه دریایی عمان و اقیانوس هند، دومین کشتی کانتینری به صورت مستقیم از بندر کاندلا هندوستان به صورت مستقیم وارد بندر شهید کلانتری چابهار شد.
ابراهیمی افزود: کشتی بهشاد با 625 کانتینرحاوی کالای وارداتی توسط شرکت حمل کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی به نمایندگی شرکت هوپاد دریا در بندر چابهار پهلو گرفت.
وی اظهار امیدواری کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تمام توان در تلاش است تا همکاری‌های صمیمانه سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار و اداره کل گمرگ چابهاراین روند ادامه یابد.
پیش از این نخستین کشتی هندی نیز در سالجاری با 300 کانتینر کالا شامل برنج وارداتی در اسکله شهید کلانتری بندر چابهار پهلو گرفت.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: راه اندازی خط مستقیم جابجایی کالا بین کشورهای حوزه خلیج فارس می تواند به رونق و توسعه این منطقه کمک شایانی کند.
بهروز آقایی ادامه داد: تبادل مستقیم کالا از کشور هندوستان به بندر چابهار 750 دلار صرفه جویی در هر کانتینر 40 فوتی را به همراه دارد.
وی افزود: هزینه حمل دریایی هر کانتینر 40 فوتی از هندوستان به بندر چابهار سبب کاهش 500 دلار در هزینه حمل می شود.
آقایی بیان کرد: پس از تکمیل طرح توسعه اسکله شهید بهشتی چابهار در فاز نخست ظرفیت آن از 2 و نیم میلیون تن به هشت و نیم میلیون تن ارتقا پیدا خواهد کرد.
وی افزود: تخفیف 85 درصدی در انبارداری کانتینرهای صادراتی و تخفیف 75 درصدی در انبارداری کانتینرهای وارداتی در بندر راهبردی چابهار اعمال می شود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 424552
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *