۰

ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در خاش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: به همت کشاورزان منطقه و حمایت مسئولین سالانه 300 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در سطح این شهرستان و وارد بازار مصرف خاش، استان و شهرهای مختلف کشور می‌شود.
045
045
به گزارش چهاربهاران، امان الله طوقی افزود: در دستور کار قرار گرفتن اجرای 146 هزار هکتار آبیاری نوین در سطح شهرهای سیستان و بلوچستان و نیز پیشرو بودن خاش در این موضوع از تلاش‌های ارزشمند دولت برای رونق بخشیدن به مباحث تولید، اشتغال و خودکفایی است.
وی بیان کرد: در دستور قرار گرفتن اجرای طرح‌های آبیاری نوین به رونق کشت و تولید انواع محصولات باغی و زراعی در شهرستان خاش کمک کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی خاش ادامه داد: در سطح 1650 هکتار از اراضی کشاورزی خاش آبیاری تحت فشار در دست اقدام و در سطح 1500 هکتار تهیه طرح و مابقی نیز در حال نقشه برداری وجود دارد.
وی در ادامه با اشاره به اراضی نخیلات این شهرستان نیز گفت: سطح زیر کشت نخیلات این شهرستان بیش از هفت هزار و 600 هکتار بوده که چهار هزار و 200 هکتار نخیلات بارور و سه هزار و 400 هکتار غیر بارور است.
وی افزود: برداشت خرما(هامین) ابتدا از منطقه روتک و از اواخر تیرماه آغاز و در مناطق ایرندگان و کارواندر نیز تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.
مدیرجهادکشاورزی خاش خاطرنشان کرد: شهرستان خاش به دلیل شرایط  اقلیمی و آب و هوایی خاص تبدیل به منطقه ای برای تولید انواع محصولات کشاورزی شده که از این شهرستان به عنوان ایران کوچک نیز یاد می شود.
وی اظهار کرد: در ارتفاعات تفتان به دلیل هوای نسبتا سرد انواع درختان شامل زرد آلو، گردو، بادام، آلو در قسمت جنوبی شهرستان نخیلات، مرکبات، برنج در اراضی شرقی آن و در مجاورت مرز پاکستان نخیلات دیم در سطح زیاد با کیفیت مناسب، در دشت گوهر کوه باغات پسته و امکان کشت سایر محصولات نظیر انار، زیتون، گندم ، یونجه، زیره سبز، محصولات جالیزی و سبزی و صیفی جات حتی زعفران در این منطقه وجود دارد.
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 424430
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *