۰
فرمانده نیروی انتظامی چابهار در گفت و گو با چهاربهاران:

نیروی انتظامی مردم را در تامین و برقراری امنیت شریک خود می داند/ کاهش ۲۲درصدی وقوع جرایم/ افزایش ۲۰۰درصدی مصرف مشروبات الکلی در چابهار!

فرمانده نیروی انتظامی چابهار گفت: مردم با مشارکت با نیروی انتظامی در تامین امنیت، عملیات روانی دشمن را ناکام می گذارد.
12
12
سرهنگ محمد نور بخش در گفت و گوی تفضیلی با خبرنگار چهاربهاران، ضمن عرض تبریک و تهنیت مناسبت ها اظهارکرد: هفته دفاع مقدس، نیروی انتظامی، هفته امر به معروف و نهی از منکر و آغاز سال تحصیلی را محضرعزیزان و ملت شریف ایران و میهمان نواز این شهرستان تبریک عرض می کنم و تسلیت فرا رسیدن ماه محرم را و امیدوارم عزاداری در این ماه مورد قبول حق قرار بگیرد و جا دارد یادی از شهدای دفاع مقدس که هشت سال مردانه جنگیدند با خون فشانی هم امنیت برای کشور تامین کردند و هم نظام و اقتدار برای کشور آفریدند و ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم و بتوانیم امنیت خوبی را برای مردم فراهم کنیم.
وی هدف ازفلسفه نام گذاری هفته نیروی انتظامی در سال را تشریح خدمات و عملکرد به مردم  عنوان کرد و افزود: مردم در تامین امنیت شریک ما هستند و در واقع تامین کننده امنیت مردم هستند و ناجا هم در سالیان اخیر به مشارکت مردمی بها داده و هر روز دنبال کم کردن فاصله ها بین مردم و پلیس هستیم تا جایی که امروز می بینیم با دیدن پلیس هم احساس امنیت و آرامش می کنند و همکاری خوب و تنگاتنگی را در مجموع در سطح کشور با نیروی انتظامی و پلیس دارند.
هفته نیروی انتظامی نمایش اقتدار ناجا است
وی بیان کرد: هفته نیروی انتظامی نمایش اقتدار ناجا است که این اقتدار برگرفته از سلاح و تجهیزات نیست بلکه این اقتدار پشتوانه مردمی است که با مجرمین با دیدن پلیس لرزه به اندام آنها بیفتد و مردم هم با دیدن پلیس احساس امنیت و آرامش از نظر روحی و روانی داشته باشند.
دشمنان انقلاب به دنبال عملیات روانی منفی و ایجاد جو بدبینی در سطح چابهار اند که با مشارکت مردم خنثی می شود
فرمانده انتظامی چابهار تصریح کرد: امروز قطعا دشمن به دنبال عملیات روانی منفی و ایجاد جو بدبینی است بخصوص در حوزه سرزمینی شهرستان چابهار که از نظر اقتصادی در حال رشد و توسعه است به گونه ای که در آینده قطب مهم اقتصادی مملکت شناخته خواهد شد و دشمنان انقلاب و معاندین به هر حال منافع آنها به خطر خواهد افتاد و در این راه چالش هایی را ایجاد کرده اند و موضوعات اخیر و جریاناتی که در حال شکل دهی بود برگرفته از این موضوع بود که با تلاش و کوشش همه دستگاه های امنیتی و دولتی در سطح شهرستان و مشارکت مردم و مسئولین در این امر این مسئله خنثی شد و برخورد قانونی با این افراد که به دنبال تحریک مردم بودند و از سادگی برخی از افراد سوءاستفاده می کردند شناسایی و برخورد قانونی انجام شد.
پلیس خادم و نوکر مردم و در کنار آنهاست
سرهنگ نوربخش گفت: امروز پلیس در حوزه سرزمینی چابهار در کنار مردم بلوچ و مردم شهرستان چابهار است درواقع خادم و نوکر آنها است اقتدار ما هم برگفته از همین موضوع است و آنچه را که وظیفه ماست درکنار مردم بمانیم و انتظار ما مردم جریاناتی را که بعضی از افراد را تحریک می کنند اطلاع رسانی کنند همکاری لازم را با ما داشته باشند و خواسته ما از مردم اینست که مجرمینی که در سطح منطقه و محل سکونت خودشان هستند و ترددهای مشکوک دارند را به پلیس اطلاع داده و همکاری داشته باشند.
فرمانده نیروی انتظامی چابهار افزود: خواهشی که ما از مردم داریم زمانی که مامور ما به دنبال مجرم متواری شده است و داخل خانه ای می رود می بینیم زنان و بچه ها می آیند در مقابلمان می ایستند و مانع انجام ماموریت مامور می شوند هر وقتی که زن و بچه ای در مقابل پلیس قرار می گیرد و چون پلیس در کنار مردم است و باعث می شود متهم متواری شود.
کاهش کشفیات جرائم در شهرستان چابهار نسبت به سطح استان  
وی در خصوص کشفیات جرائم در چابهار گفت: کشفیات جرم جزء شهرستان های موفق در سطح استان هستیم و آن تبلیغ های منفی که در گروه های مجازی دیده شده صحت ندارد در کاهش جرائم در 6 ماهه ابتدای سال نسبت به سال قبل در سطح شهرستان نسبت به شهرهای دیگر داریم.
افزایش 200درصدی مصرف مشروبات الکلی در چابهار!
سرهنگ نوربخش بیان کرد: در بحث وقوع جرائم در مجموع با 22درصد کاهش جرائم، در بحث کشفیات جرائم 81 درصد افزایش، مشروبات الکلی 200درصد افزایش کشف نسبت به سال گذشته را داریم و افزایش مشروبات الکلی زنگ خطری است برای شهرستان چابهار است چرا؟ چون سرمنشاء تمام جرائم و خشونت هاست انحرافات اخلاقی و فساد جنسی و سایر جرائم را شامل می شود.
وی از مردم خواست در این موضوع همکاری کنند و علمای اسلام و ائمه نماز جمعه در حوزه سرزمینی در سخنرانی ها و تریبون ها مردم را آگاه کنند به مضرات آن که در اسلام جزء محرمات است گفته شود.
وی ادامه داد: دستگیری اتباع 25 درصد افزایش و کشفیات سلاح 76 درصد بوده است.
37 درصد کاهش تصادفات فوتی در چابهار
فرمانده انتظامی چابهار افزود: در بحث تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته 37 درصد کاهش داشتیم در بحث تصادفات منجر به مجروح شدن 18 درصد کاهش نسبت به سال گذشته داریم در بخش برون شهری تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته که 33 مورد بوده و امسال 22مورد بوده کاهش فوتی بوده در بخش برون شهری در سطح کشور حائز رتبه هستیم و که تلاش کوشش عزیزان نیروی انتظامی است.
از برخورد قانونی با توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر تا برخورد با متخلفین در شبکه های اجتماعی  
وی از برخورد قانونی با توزیع کنندگان و خورده فروشان در سطح شهرستان خبر داد و گفت: در طی چند روز اخیر طرح  پاکسازی در سه و چهار نقطه از شهرستان چابهار داشتیم وموفقیت هایی را بدست آوردیم در حال حاضر سه نفر خورده فروش دستگیر شدند بعلاوه مقداری مواد مخدر از نوع شیشه مواد مخدر سنتی کشف شد و با قاطعیت برخورد قانونی با آنها رفتار خواهد شد و توسط مراجع قضایی و جرم سنگینی برای آنها در نظر گرفته می شود.
نوربخش ادامه داد: رصد سایت ها و شبکه های اجتماعی انجام شده و و کسانی که مردم را تحریک کرده بودند شناسایی شدند و باهماهنگی مراجع قضایی دستگیر شدند و در طی مراحل موارد قضایی هستند.
فرمانده انتظامی چابهار گفت: راه های ارتباطی مردم در بخش های مختلف پلیس با سامانه خودکار 197 بازرسی و 116 حفاظت است تماس حاصل نمایند که می توانند نکته نظرات، انتقادات، شکایات و پیشنهادات خودشان را مطرح کنند امیدواریم با همکاری مردم و در کنار آنها امنیت و آرامش خوبی را داشته باشیم.
از دیدار با معتمدین و ائمه جماعت تسنن و تشیع تا تجلیل از رانندگان و موتور سیکلت های قانونمند
سرهنگ محمد نوربخش در تشریح برنامه های هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: در هفته نیروی انتظامی برنامه های متنوعی از جمله صبحگاه مشترک با نیروهای مسلح، دیدار با خانواده معززشهداء، دیدار با بازنشستگان نیروی انتظامی، همایش پلیس و اصناف و دیدار با معتمدان و بزرگان در سطح شهرستان داریم.
وی ادامه داد: فرهنگ سازی کلاس های آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی با حضور کارشناسان انتظامی در مجموعه پلیس تخصصی در مدارس خواهیم داشت، همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک و تجلیل از رانندگان قانونمند، برگزاری مانور موتور سیکلت های قانونمند در سطح شهرستان، نشست مردمی در مرکز نظارت همگانی، نشست با دستگاه های دولتی و مراجع قضایی،  ارائه خدمات پزشکی در مناطق محروم، برپایی چادر خدمات درمانی در نقاط مختلف شهر، اهداء خون توسط پرسنل انتظامی، غبارروبی مرقد شهداء و دیدار با ائمه جماعت تسنن و تشیع از مهم ترین برنامه های ناجا در هفته نیروی انتظامی است.
انتهای پیام/
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 423329
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *