۰
رئیس اداره ارشاد اسلامی چابهار در گفت و گو با چهاربهاران:

همایش بزرگداشت مرحوم کمالان، استاد موسیقی سنتی در چابهار برگزار می شود

رئیس اداره ارشاد اسلامی چابهار گفت: همایش بزرگداشت مرحوم استاد کمالان ٢١ مردادماه سال جاری با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چابهار برگزار می‌شود.
کمالان
کمالان
محمد امین محمدی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به برگزاری این همایش با همکاری منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: همایش بزرگداشت مرحوم کمالان، استاد موسیقی سنتی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار؛ 21 مرداد ماه در سالن همایش های بین المللی منطقه برگزار خواهد شد.
وی هدف برگزاری این همایش را معرفی استاد به عنوان یکی از چهره های شاخص استان عنوان کرد و افزود: مراسمات چهره های شاخص باید به گونه ای برگزار شود تا نسل جوان جامعه با این فرهیختگان آشنا شده و از حضور آنها در زمان حیاتشان استفاده کنند
رئیس اداره ارشاد اسلامی چابهار بیان کرد: تاکنون 20 مقاله به کمیته علمی این همایش ارائه شده که از بین آنها 11 مقاله انتخاب و در بخش علمی قرائت می شود و در بخش هنری 4 گروه از موسیقی سرایان حماسی بلوچ به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
محمدی خاطر نشان کرد: بخش اجرایی این همایش به عهده انجمن شعر و ادب ساحل مکران چابهار و حامیان مادی و معنوی آن سازمان منطقه آزاد تجاری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی و شهرداری بندر چابهار است.
مدیر کل موسیقی کشور، مدیرکل ارشاد اسلامی و مدیرکل صدا و سیما استان سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران جنوب استان و شهرستان چابهار، هنرمندان و پژوهشگران سیستانی و بلوچ برگزار می شود.
به گزارش چهاربهاران، استاد کمال خان هوت معروف به ملا کمالان  متولد ١٣٢٠ در روستای لاتیدان از توابع بخش دشتیاری چابهار به دنیا آمد، وی یکی از خوانندگان موسیقی مقامی بلوچی و از نوازندگان تنبورک در سیستان و بلوچستان بود. 
وی در موسیقی سنتی نیز استاد زبردستی بود و به انواع فن و فنون موسیقی مهارت کامل داشت.
استاد کمال خان اول اسفند ١٣٨٨ در سن ٦٨ سالگی دار فانی را وداع گفت.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 423120
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *