۰
مدیرعامل انجمن خیریه مقابله با گرسنگی کشور:

اجرای طرح ارتقای امنیت تغذیه در چابهار/۱۷۵۰خانوار و دانش آموز تحت پوشش انجمن خیریه مقابله با گرسنگی کشور هستند

مدیرعامل انجمن خیریه مقابله با گرسنگی کشور گفت: طرح ارتقای امنیت غذا و تغذیه ویژه شهرستان و دهستان های کم برخوردار در حال اجرا و شهرستان چابهار پیشگام است.
سلامت
سلامت
به گزارشچهاربهاران، دکتر احمد قاسم در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی مقابله با گرسنگی، اظهار کرد: انجمن ملی مقابله با گرسنگی، سازمان خیریه غیر دولتی، غیر سیاسی، مستقل و مردم نهاد است که براساس وظیفه انسانی، دین و اخلاقی پایه گذاران آن بنا شده است.
وی با اشاره به شعار" هیچ کسی سزاوار گرسنگی نیست" بیان کرد: انجمن خیریه مقابله با گرسنگی ایران متشکل ازپزشکان، اساتید دانشگاه، مدیران و برخی از قرآن پژوهان و خیرانی است که برخود واجب دیده اند بر اساس دستور نبی مکرم اسلام (ص) که بی تفاوتی یک مسلمان در برابر گرسنگی همسایه اش را مصداق خروج از دین می داند نسبت به وظایف و مسئولیت دینی قانونی و انسانی خویش انجام وظیفه می کنند.
مدیرعامل انجمن خیریه مقابله با گرسنگی، درباره دغدغه‌های اعضای انجمن افزود: انجمن خیریه مقابله با گرسنگی با مجوز وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران فعالیت خود را برای مقابله فراگیر با تمام ابعاد گرسنگی و سوءتغذیه شروع کرده است.
دکتر قاسم ادامه داد: این انجمن تلاش می‌کند به خانواده‌های آسیب دیده و ناتوان از معیشت حداقلی، تأمین غذای لازم برای فرزندانشان را ندارند، دانش‌آموزان در معرض سوءتغذیه رسیدگی کند.
وی اذعان کرد: علاوه بر حمایت از صدها خانواده نیازمند و با عزت نفس مهمترین تلاش و برنامه ما رجوع مجدد مردم و آحاد جامعه به توصیه های امامان و بزرگان دینی مان برای خودداری از اسراف غذا، فرهنگ سازی و احساس مسئولیت در قبال نیازمندان جامعه است.
وی با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت تغذیه در کشور بیان کرد: طرح ارتقای امنیت غذا و تغذیه  از برنامه های عملیاتی این انجمن ویژه هفت استان کم برخوردار که شهرستان چابهار در این طرح پیشگام است.
تا کنون بیش از 750 خانواده کم توان و محروم از تغذیه تحت پوشش و قریب به 1000دانش آموز دچار سوء تغذیه مورد حمایت این سازمان قرار گرفته اند، همچنین این انجمن بسیاری از مادران و نوزادان در معرض سوء تغذیه آنان را با یک وعده غذای گرم و نیز شیر خشک تحت حمایت دارد.
جلسه کارگروه و امنیت غذایی با حضور دکتر احمد قاسم مدیرکل عامل انجمن خیریه مقابله با گرسنگی کشور، فرماندار ویژه چابهار، سرپرست شبکه بهداشت و دیگر اعضا به منظور اجرایی شدن طرح پیشگام ارتقاء امنیت غذا و تغذیه شهرستان چابهاربرگزار شد.
انتهای پیام/
جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب: 423060
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *