۰
امام جمعه اهلسنت نگور:

آتش به اختیار به تعبیر رهبری مقابله با تهاجم فرهنگی ست

امام جمعه اهلسنت نگور گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری جوانان می توانند خودجوش در مقابله با تهاجم فرهنگی با استفاده از دین مقابله کنند.
55
55
مولوی ترنج زر در گفتگو با چهاربهاران، اظهار کرد: وقتی غرب به کینه جویانه وارد جوامع اسلامی از جمله ایران اسلامی می شود تا نسل جوان را بی هویت و بی غیرت سازد و از طرف دیگر، متولیان فرهنگی نتوانند مسایل اصلی و فرعی را درست تشخیص دهند و نهادهای فرهنگی گرفتار امور فرعی شده و نتوانند امور اصلی فرهنگی را مدیریت کنند، آنگاه نوبت به آتش به اختیار می رسد؛ یعنی جوانان انقلابی و پیرو خط امام بصورت خودجوش به مقابله با فرهنگ غرب پرداخته و از فرهنگ اصیل اسلامی دفاع کنند.
وی افزود: آتش به اختیار زاییده دو عامل هجوم حداکثری دشمن فرهنگی و ضعف مدیریت فرهنگی نهادهای داخلی است همچنین به عنوان یک حرکت فرهنگی دارای هرج و مرج نبوده و الزاما باید خودجوش، جهادی و همراه با منطق و اخلاق و رعایت قانون باشد و از قوانین حاکمیت تخطی نشود.
وی خاطرنشان کرد: توصیه به مدیران فرهنگی کشور این است، که فرق مباحث اصلی و فرعی را بدانند و مسایل فرهنگی اساسی کشور را فدای مسایل سیاسی و حزبی زودگذر نکنند، تا نیازی به آتش به اختیار نباشد و گستره مدیریت فرهنگی کم نشود و فعالیتهای خودجوش فرهنگی نیز در نظام کلان مدیریت فرهنگی قرار گیرد.
امام جمعه اهلسنت نگور تصریح کرد: آتش به اختیار یک جنگ فرهنگی در مقابل دشمن است تا حدی که افراط و تفریط نشود و بتوان حیله های آنان را خنثی کرد.
دستور مقام معظم رهبری به افسران جنگ نرم نشان می دهد ما همچنان در جنگ نرم فرهنگی هستیم و متاسفانه نهادهای فرهنگی نتوانسته اند به وظایف خود در این جنگ نرم عمل کنند و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب فرمان آتش به اختیار را به جوانان مومن و متدین در دانشگاهها می دهند.
امروزه باید همانند سند 2030 که با آن مقابله شد با هجوم فرهنگی دشمن مقابله کرد چراکه دشمن از نشر راستین اسلام می ترسد و قصد نابودی آن را در سر می پروراند.
 
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 424697
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *