۰
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان:

طوفان طی ۳ روز آینده سواحل مکران را در می نوردد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: محسوس بودن طوفان در نواحی شرقی دریای عمان تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و دریا را مواج و متلاطم تر خواهد کرد.
خخ
خخ
به گزارش چهاربهاران، علی ملاشاهی اظهار کرد: طی چند روز گذشته عدم توجه به هشدارهای هواشناسی باز هم صیادان محلی برای صید به دریا رفتند و دچار مشکل و طوفان زدگی شدند و طی روز های آینده از تردد در نواحی شرقی دریای عمان خوداری کنند.
وی تصریح کرد: ارتفاع موج نیز طی این سه روز به حدود سه متر خواهد رسید.
ملاشاهی همچنین در ادامه نسبت به افزایش سرعت بادهای 120 روزه در شمال استان از امروز دوشنبه تا اوایل هفته آینده خبر داد.
کارشناس هواشناسی استان با اشاره به اینکه وزش باد در منطقه سبب ایجاد گرد و خاک می شود، گفت: این شرایط در روزهای سه شنبه تا جمعه شدید تر و با کاهش شدید دید، سبب کاهش کیفیت هوا و حرکت شن های روان نیز خواهد شد. به علت نادیده گرفتن طوفان ها، ٧ صیاد طی دو روز در آب‌های دریای عمان گرفتار شده بودند که توسط تیم عملیاتی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار نجات یافتند. حادثه اول که در تاریخ ٩٦/٥/٤ رخ داد؛ ٣ سرنشین قایق صیادی که به علت هوای طوفانی و مشکل موتوری در فاصله ٩ مایلی بندر چابهار مضطرّ در دریا و نیاز مبرم به کمک داشتند توسط شناور ناجی ٥ نجات داده شدند. در حادثه دوم که طی همان روز و در عملیاتی دیگر انجام پذیرفت پس از اطلاع مرکز جستجو و نجات، شناور ناجی ٥ به محل حادثه اعزام شد که در ساعت ١٢ و ٢٠ دقیقه در فاصله ١٧ مایلی بندر چابهار موفق به نجات ٢ سرنشین قایق صیادی شدند. نجات ٢ سرنشین یک قایق صیادی دیگر پس از ١٨ ساعت سرگردانی در آبهای دریای عمان حاصل شد.  
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب: 424825
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *