۰
با حضور مردم خداجوی شیعه و سنی؛

نماز عید سعید فطر در شهرستان چابهار اقامه شد/ عکس

اقامه نماز عید سعید فطر با حضور پرشور مردم مومن و خدا جوی شیعه و سنی در بندر چابهار برگزار شد.
1
1
 به گزارش چهاربهاران، مردم مومن و روزه دار شهرستان چابهار پس از یک ماه روزه داری و تزکیه نفس صبح امروز دوشنبه 5 تیرماه با حضور در مصلاهای این شهرستان در صفوف به هم پیوسته در اولین ساعات صبح نماز عید سعید فطر را به امامت امامان جمعه شهرستان چابهار برگزار کردند.
نماز عید سعید فطر صبح امروز با حضور خیل مشتاقان و مومنان شهرستان چابهار در مصلای المهدی نماز عید فطر به امامت امام جمعه شهرستان چابهار برگزار و برادران اهل تسنن در مصلی جامعه الحرمین الشرفین، اتحاد و یکپارچگی خود را به نمایش گذاشتند.
 


 
امام جمعه شهرستان چابهار در خطبه ها عید سعید فطر ضمن عرض تبریک به همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى برادران و خواهران نمازگزار و همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى ملت ایران و امت عظیم اسلامى گفت: روز فطر یکی از اعیاد بزرگ همه مسلمانان است وروزی است که مومنین پاداش یک ماه عبادت و تزکیه نفس خود را دریافت می کنند و عید واقعی کسانی است که بهره کامل و وافی از این ماه عزیز را برده اند.
حجت السلام والمسلمین سید محمد موسوی در خصوص  اهمیت عید فطر، بیان کرد: عید فطر در حقیقت عید گشودن و بازکردن است یعنی انسان با این یک ماه تلاش  و کوشش، پیروزی خویش را جشن می گیرد؛ پیروزی او در عبودیت و بندگی و تسلیم و سرسپردگی در  پیشگاه معبود است.
وی بیان کرد: همانطور که توسط مراجع عظام اعلام شده زکات فطریه در استان به ازای هر نفر مشخصص شده که طبق روایات و احکام بایستی این مبلغ را قبل از حرکت به سمت نماز عید کنار بگذارند.
وی ضمن تشکر از همه نیروهای نظامی، اتظای، امنیتی و مرزبانان ادامه داد: باید از همه این عزیزان برای تامین امنیت تشکر و قدرانی کنیم و سپاه ه با شلیک شش موشک به دیرالزور سیلی به داعشیان و آمریکا زد؛ از سربازان گمنام که در شهر ما با دادن یک گل باعث نابودی تروریست ها شدند و همچنین از نیروی زمینی سپاه که فرصتی به تروریست ها ندادند و در نطفه سرکوب کردند.
امام جمعه چابهار افزود: به فرموده مقام عظمای ولایت امام خامنه ای می بایست نسل جوان را حفظ کرد چرا که یکی از مهم ترین موجودی با ارزش ما نسل جوان تحصیل کرده است که هم شجاعت، امید، نشاط و تحرک دارد؛ این مسئله تهدید نسل باید متوقف شود.
 

.

 
امام جمعه اهل سنت چابهار ضمن تبریک عید سعید فطر به همه مسلمانان جهان گفت: روز عید، روز گرفتن جایزه‌هاست و مردم روزه‌دار در روز عید جایزه خود را از خداوند خواهند گرفت.
مولوی عبدالرحمن مولازهی افزود: روز عید، روز برادری و صلح است و باید کینه‌ها را دور ریخت تا مشکلات جامعه از طریق برادری و همیاری مردم برطرف شوند.
وی بیان کرد: این عید بزرگ، عید مسلمانان است و کلمه فطر نیز از فطرت و پاکیزگی گرفته شده است؛ انسان بعد از یک ماه روزه گرفتن و عبادت با خداوند باید خودش را پاک و برای گناهان گذشته توبه کند.
 

.

انتهای پیام/
دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 424672
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *