۰

از تلف شدن مرغان تا حریق درختان بر اثر گرمای شدید هوا!

در حالی که اکثر استان‌های کشور از تیرماه فصل تابستان و گرما را تجربه می‌کنند، اینجا در سیستان و بلوچستان گرما در بهار و آن هم در ماه مبارک رمضان میهمان خانه‌های مردم صبور منطقه شده و امان جاندار و غیرجاندار را بریده است.
123
123
به گزارش چهاربهاران، در حالی که اکثر استان‌های کشور از تیرماه فصل تابستان و گرما را تجربه می‌کنند، اینجا در سیستان و بلوچستان گرما در بهار و آن هم در ماه مبارک رمضان میهمان خانه‌های مردم صبور منطقه شده است.
این درحالی است که زیرساخت‌های موجود در استان مطابق با این درجه از دما نبوده و درآمد مردم نیز با تعرفه‌های آب و برق تناسب ندارد و اکثر مردم به ویژه در جنوب سیستان و بلوچستان از هزینه‌های برق گلایه دارند.
قبض‌های میلیونی صدای نمایندگان مجلس را در آورد
عبدالغفور ایران‌نژاد با بیان اینکه هیچ اقدام عملی برای کمک‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان به دنبال قطعی برق در روزهای اخیر که شدت گرما را داشتیم، انجام نشده است، گفت: اداره برق حتی پول تعویض ترانس برق را هم از مردم می‌گیرد.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی افزود: وضعیت کمک‌رسانی به مردم استان برای مقابله با گرمای هوا و حل مشکل آب و برق مناسب نیست و هیچ امدادرسانی انجام نشده و همه چیز در حد حرف است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات مردم استان، قبض‌های برق با مبالغ بسیار زیاد است که برای آنها صادر می‌شود؛ در حوزه سراوان، برای ۲ ماه قبض ۶ میلیون تومانی صادر شده است.
* مردم سیستان و بلوچستان بیشترین رأی را به آقای روحانی دادند، ما از او گله‌مندیم که هیچ توجهی به مشکلات مردم استان ندارد.
و اما در هفته اخیر که اوج گرما را در جای جای این خطه تجربه کردیم و برخی از شهرها به عنوان گرمترین نقاط کشور مطرح شد، حوادث مختلفی را نیز شاهد بودیم که از جمله آنها خسارت به باغات انبه و آتش گرفتن ترانس برق در محله حسین آباد دلگان بود.


 
همچنین بر اثر گرمای شدید هوا یکی از نخلستان‌های شهرستان قصرقند آتش گرفت، این آتش سوزی در نخلستان محله بوگان قصرقند رخ داد که در آن تعداد زیادی از نخل‌های بارور این نخلستان در آتش سوخت.

 
هنوز خبرهای این حوادث از اذهان فراموش نشده بود که  خبر تلف شدن ۹۰۰ مرغ بر اثر گرما در شهرستان سرباز از رسانه‌های مختلف مخابره شد، این مرغ‌ها باکامیون از کرمان به راسک مرکز شهرستان سرباز درحال انتقال بودند.

 
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه وضعیت در استان سیستان و بلوچستان بسیار نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: وقتی برق در استان قطع می‌شود آب مصرفی مردم هم دچار مشکل می‌شود و ترس ما از این است که این مسئله به یک بحران اجتماعی تبدیل شود.
حسینعلی شهریاری افزود: مردم استان سیستان و بلوچستان بیشترین رأی را به آقای روحانی داده‌اند، اما متأسفانه آقای روحانی وعده و وعید می‌دهد، اما در عرصه عمل اقدامی نمی‌کند.
وی گفت: طی دو سه روز گذشته که ما شاهد افزایش هوا در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان بوده‌ایم، هیچ اقدام خاصی از سوی دستگاه‌های مسئول برای کمک به مردم صورت نگرفته است.
خسارت نوسانات برق به لوازم برقی و بی‌تفاوتی مسؤولان
یکی از شهروندان ایرانشهری با بیان اینکه مشکل قطعی برق در این شهرستان غیرقابل تحمل است و گرما امان مردم را بریده است، می‌گوید: در هوای 55+ درجه سانتی‌گراد این شهرستان با قطعی برق و به دنبال آن آب مواجه است و در ماه مبارک رمضان واقعا تحمل این وضعیت دشوار است.
دهواری که کارمند یکی از ادارات است، می‌گوید: از مسؤولان انتظار داشتیم حداقل ساعت کاری ادارات را تغییر می‌دانند تا در این وضعیت اسف بار حداقل کمتر بیرون از خانه باشیم و با این شرایط زیرساختی مشکل‌دار شیرینی ماه مبارک رمضان به کام مان تلخ نگردد.
یک شهروند قصرقندی نیز به خبرنگار فارس گفت: اداره برق هزینه‌ای را بابت بیمه لوازم برقی در فیش لحاظ می‌کند اما خسارت لوازم برقی را پرداخت نمی‌کند که این بر مردم گرمازده جنوب استان جفای بزرگی است.
عبدالله بلوچزهی افزود: نوسانات پی در پی برق باعث خسارت به لوازم برقی مردم شده و مردم علاوه بر پرداخت فیش‌های نجومی برق، مبالغ هنگفتی را برای تعمیر لوازم برقی می پردازند.
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 424423
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *