۰

گردشگری رمضان با جذابیت آیین‌های سیستان و بلوچستان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: جذابیت آیین ها و آداب ماه رمضان در سیستان و بلوچستان به گونه ای است که بسیاری از گردشگران علاقه‌مند هستند این فرهنگ‌ها را از نزدیک ببینند.
506
506
به گزارش چهاربهاران، مجتبی میرحسینی با اشاره به تنوع فرهنگ روزه داری در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: رسوم و خرده فرهنگ‌های ماه رمضان در سیستان و بلوچستان قدمتی دیرینه دارد و خیلی از این آیین‌ها از گذشته‌های دور به ما رسیده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: قدمت بالای  فرهنگ‌های به یادگار مانده، جذابیت این آیین‌ها و آداب و رسوم را افزایش داده است به گونه‌ای که بسیاری از گردشگران علاقه‌مند هستند این فرهنگ‌ها را از نزدیک ببینند.
این مسئول ادامه داد: وقتی ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود روزه داران در شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان انواع آیین‌ها را انجام می‌دهند که هرکدام از این اعمال برای گردشگران جذاب و دیدنی است.
وی گفت: علاوه برآداب و رسوم، انواع خوردنی ها، نوشیدنی ها، نان ها، شیرینی جات و غیره در شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان تهیه و در اختیار روزه داران قرار می گیرد که این مهم باعث جذب نگاه گردشگران خارجی و بسیاری از گردشگران داخلی شده است.
میرحسینی با اشاره به اینکه شب زنده داری در شب های قدر و سفره های نذری، آیین های سحر و افطار از دیگر مزیت های فرهنگی ماه رمضان  است افزود: حفظ این فرهنگ ها علاوه بر حفظ و ارتقاء هویت دینی و اسلامی، برای  جذب گردشگران نیز بسیار مهم می باشد.
معاون گردشگری بیان کرد: گردشگری  فرصتی را فراهم می کند که مردم استانهای دیگر و حتی اتباع سایر کشورها از فرهنگ ها و خرده فرهنگ های جامعه ما مطلع شوند.
 
این مسئول ادامه داد: ظرفیت گردشگری رمضان، برپایی نمایشگاه مرتبط، جشن های دینی و همخوانی قرآن و غیره را شامل می‌شود که هر کدام با توجه به تنوع در اجرا، جذابیت‌های زیادی برای گردشگران ایجاد می‌کند.
وی گفت: رونق گردشگری در جامعه ما افزایش تولید و اشتغال را به همراه خواهد داشت که نتیجه آن کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله بیکاری خواهد بود.
میرحسینی خاطرنشان کرد: نگاهی درست و دقیق به گردشگری در مدیریت عالی استان وجود دارد که با سیاستگذاری انجام شده برای مقصد شدن سیستان و بلوچستان در سال ۹۶ نگاهها به استان تغییر کرد و با ایجاد احساس امنیت توانستیم بیشترین حجم سرمایه گذاری خارجی و افزایش حضور و ماندگاری گردشگران خارجی در سیستان و بلوچستان که در گذشته چهره کدری از آن به دنیا مخابره شده بود را شاهد باشیم.
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 424422
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *