۰

ماه مبارک رمضان فرصتی طلایی برای مدیریت احساس و عادات

شناخت از خود و تربیت انسان ونیل به کمال از دغدغه های همیشگی جوامع بشری به اشکال مختلف بوده است، ودین مبین اسلام کرامت انسان و رسیدن به ربوبیت را غایت آفرینش می داند.
12
12
به گزارش چهاربهاران، رمضان، ماه بهار جان‌هاست؛ ماهی است که دنیای مادی و معنوی را به یکدیگر پیوند می‌دهد و افرادی که به معنی واقعی کلمه به آن ایمان داشته باشند، نتیجه آن را در وجود خود احساس می‌کنند.
اگر بخواهیم در یک جمله ماه رمضان را تعریف کنیم، باید بگوییم، ماه فرصت‌ها. فرصت‌های فراوانى در این ماه در برابر من و شماست. اگر از این فرصت‌ها بتوانیم درست استفاده کنیم، یک ذخیره عظیم و بسیار ارزشمندى در اختیار ما خواهد بود.
برنامه های دینی و معنوی و بخصوص مکارم اخلاق از دلایل اصلی نبوت از قول پیامبر عظیم الشان ذکر شده استوفطرت کمال جوی انسان و بعثت پیامبران راه را برای رسیدن به سرمقصود کمال وانسانیت هموارتر کرده است.
انجام فریضه روزه در ماه مبارک رمضان و منع شدن از برخی از رذایل اخلاقی خودبخود فرصت بسیار مناسبی برای مدیریت عادات واحساسات ما فراهم می کند.
ماه رمضان، ماه تقویت اراده است؛ اولین فرصت طلایی و زمینه ای است که در اختیار ماست، به شرط اینکه انسان خود را بشناسد.
الگوهای فکری در ذهن به صورت شبکه عنکبوتی تار و پود ذهنمان را پوشانده است و به صورت ناخود آگاه دست به اعمالی میزنیم که به صورت عادت بروز پیدا میکند و نهایتا سرنوشت ما را شکل میدهد.
این عادات که به شکل جبری درونی درآمده و برای انسان ایجاد محدودیت می کند و پیشرفت در زندگی انسانها را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
یکی از مشکلاتی که درزندگی همۀ ما وجود دارد، مشکل عدم برنامه ریزی و نظم است؛ ماه رمضان، دو ورود و خروج منظّم دارد که همه، آن را رعایت می کنند؛ در رمضان با این فرصت طلایی می توان برنامه ریزی و نظم را در زندگی گسترش داد.
ماه رمضان فرصتی برای ایجاد عادات جدید و اصلاح عادات ناپسند است که متاسفانه در میان مردم گرسنه بودن ونبودن ملاک روزه داری شده است.
هدایت زندگی و رسیدن به کمال و قر خداوند متعال نیاز به مداومت و تلاش دارد و مومنین هر سال در ماه مبارک رمضان فرصت این کار را پیدا می کنند.
یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌هایی که برای تعادل روح و جسم وجود دارد روشی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است و توسط پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و بعد از آن امامان و بزرگان دین به افراد معرفی شده است. این روش به جای آوردن عبادت است که ماه مبارک رمضان از بهترین آن اعمال به شمار می‌رود
افراد در جوامع گوناگون بنا به دلایل بی‌شماری تمایل به تغییر عادت‌های رفتاری و ذهنی خود دارند، بنابراین توصیه می‌شود برای دست یافتن به تغییرات عظیم از گام‌های کوچک شروع کنند و آن را به طور پیوسته تا حصول اطمینان از تغییر ادامه دهند.
یک ماه رمضان فرصتی طلایی است برای اینکه آدم دیگری شویم.
 
شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 424284
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *