۰

ماه رمضان فرصتی برای تزکیه نفس و زدودن رذایل است/ روزه علاوه بر تهذیب نفس موجب تقویت قوای جسمانی نیز می‌شود

ماه مبارک رمضان دارای جنبه های روحانی و جسمانی بی نظیری است بطوریکه آمارها نشان می دهد درصد جرم ها در این ماه بصورت چشمگیر کاهش می یابد و ابعاد معنوی و خدایی بی نظیری برای مسلمانان دارد.
11
11
به گزارش چهاربهاران، ماه رمضان، ماه ضیافت الهی ماه رمضان فرصت بسیار استثنایی و بزرگی است که به لطف خدای متعال امسال هم این فرصت به ما داده شد که بتوانیم در این ماه مبارک بر سر سفره‌ی ضیافت الهی حاضر بشویم. این فرصت استثنایی در طول سال نظیر ندارد.
ماه مبارک رمضان دارای جنبه های روحانی و جسمانی بی نظیری است بطوریکه آمارها نشان می دهد درصد جرم ها در این ماه بصورت چشمگیر کاهش می یابد.
این مقولهُ الهی علاوه بر تهذیب نفس و ارتقای ابعاد روحانی, بر طبق گزارشات پزشکی باعث سلامت جسم می شود.
مسدول دفتر فرهنگ دانشگاه چابهار گفت: کمک به نیازمندان و تکریم ایتام از آثار پر برکت این ماه دلنشین می باشد بطوریکه گرسنگی ما را به یاد گرسنگان و فقرأ می اندازد و اینجاست که فقر زدایی هم یکی از اجزای این ماه محاسبه می شود.
حجت السلام علی یارمحمدی افزود: آمارها نشان می دهد احترام و محبت کردن به اقوام و خویشان و صله ارحام هم در این ماه بواسطه مجالس افطاری افزایش یافته و ابعاد خدایی بی نظیری برای مؤمن و روزه دار دارد.
وی افزود: هنگامی که مؤمن روزه می گیرد برای قبولی روزه اش مجبور به فراموشی عداوت ها می شود و با کسانی که کینه و ناراحتی داشته صلح و سازش می کند.
این روحانی خاطرنشم کرد: این آذوقه‌ی طول سال ماست در طول سال، این آذوقه تهدید می‌شود: وسوسه‌ها هست، زرق‌وبرقها، شهوات و هواهای نفسانی هست و گناهان؛ اینها همه آفت این ذخیره‌ی ارزشمندند از این ذخیره برای مقابله با آن آفتها استفاده کنید و این ذخیره را حفظ کنید.
انتهای پیام/
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 424599
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *