۰
گزارش چهاربهاران از اولین روز همایش خیرین مدرسه ساز در چابهار؛

از برچیدن تمامی مدارس کپری، خشت و گلی سیستان وبلوچستان تا تعهد خیران برای ساخت بیش از ۸۰ مدرسه در سواحل مکران

در اولین روز همایش خیرین مدرسه ساز سواحل مکران، خیران ساخت بیش از 80 مدرسه را در سیستان وبلوچستان و هرمزگان تعهد کرده اند.
12
12
به گزارش چهاربهاران، معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در همایش خیران مدرسه ساز در سواحل مکران گفت: دولت برای نخستین بار ردیف بودجه ای جداگانه ای را به مبلغ170 میلیارد تومان برای حذف مدارس غیر استاندارد در نظر گرفته است.
محمدرضا واعظ مهدوی افزود: با همت خیرین مدارس کپری، خشتی و گلی و غیر استاندارد استان سیستان وبلوچستان تا پایان سال آینده سال 96 برچیده خواهد شد.
وی افزود: مشارکت خیرین برای ساخت مدارس در جای جای نقاط کشور به ویژه سیستان وبلوچستان و هرمزگان قابل ستودنی است.
سرانه فضای آموزشی سیستان و بلوچستان نسبت به میانگین کشوری کمتر است
وزیر آموزش و پرورش در همایش خیرین مدرسه ساز در چابهار بیان کرد: چهار استان سیستان وبلوچستان، آذربایجان غربی، جنوب کرمان و هرمزگان در بررسی شورای رسیدگی به فضاهای آموزشی محروم ترین مناطق از نظر سرانه فضای آموزشی شناخته شده اند.
علی اصغر فانی افزود: یکی دیگر از مشکلات سیستان وبلوچستان تامین نیروی انسانی است که بخشی از آن تامین شده است و بخش دیگر آن در حال اقدام و پیگیری است.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: استفاده از شیوه‌های جذب و جلب مشارکت بخش غیر دولتی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش بوده است.
وی گفت: سياست وزارت آموزش و پرورش بر اين است كه به ميزان كمك خيرين در ساخت فضاهاي آموزشي، در اين امر مشاركت كند و هر قدر خيرين در اين عرصه فعاليت داشته باشند دولت نيز همكاري خواهد كرد.
خیران ساخت بیش از 80 مدرسه را در سیستان وبلوچستان و هرمزگان تعهد کرده اند
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان وبلوچستان گفت: در همایش خیرین مدرسه ساز خیران ساخت بیش از 80 مدرسه را در سیستان وبلوچستان و هرمزگان تعهد کرده اند.
علیرضا راشکی افزود: سرانه فضای آموزشی در کشور بیش از پنج متر، در سیستان وبلوچستان سه متر و در چابهار و کنارک یک متر است.
رعایت عدالت در توزیع اعتبارات سرانه فضای آموزشی در جنوب استان
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند نیز گفت: مسئولان براساس مشکلات بودجه را اختصاص بدهند تا مناطق مختلف همزمان رشد و توسعه پیدا کنند.
عبدالغفور ایران نژاد افزود: سرانه فضای آموزشی در حوزه انتخابیه چابهار به دو متر نمی رسد ولی همین آمار در استان 3 متر و در کشور بیش از 5 متر است.
وی خواستار رعایت عدالت آموزشی در توزیع امکانات و اعتبارات و رساندن سرانه فضای آموزشی شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند به 5 متر میانگین کشوری شد.

همایش خیران مدرسه ساز سواحل مکران با حضور دو استان سیستان وبلوچستان و هرمزگان با رویکرد عدالت آموزشی و با حضور بیش از 200 خیر مدرسه ساز، وزیر آموزش و پرورش، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسؤولان استان هرمزگان و سیستان وبلوچستان در چابهار برگزار شد.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 423258
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *