گزارش چهاربهاران از اولین روز همایش خیرین مدرسه ساز در چابهار؛

از برچیدن تمامی مدارس کپری، خشت و گلی سیستان وبلوچستان تا تعهد خیران برای ساخت بیش از ۸۰ مدرسه در سواحل مکران

16 شهريور 1395 ساعت 10:44

در اولین روز همایش خیرین مدرسه ساز سواحل مکران، خیران ساخت بیش از 80 مدرسه را در سیستان وبلوچستان و هرمزگان تعهد کرده اند.


به گزارش چهاربهاران، معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در همایش خیران مدرسه ساز در سواحل مکران گفت: دولت برای نخستین بار ردیف بودجه ای جداگانه ای را به مبلغ170 میلیارد تومان برای حذف مدارس غیر استاندارد در نظر گرفته است.
محمدرضا واعظ مهدوی افزود: با همت خیرین مدارس کپری، خشتی و گلی و غیر استاندارد استان سیستان وبلوچستان تا پایان سال آینده سال 96 برچیده خواهد شد.
وی افزود: مشارکت خیرین برای ساخت مدارس در جای جای نقاط کشور به ویژه سیستان وبلوچستان و هرمزگان قابل ستودنی است.
سرانه فضای آموزشی سیستان و بلوچستان نسبت به میانگین کشوری کمتر است
وزیر آموزش و پرورش در همایش خیرین مدرسه ساز در چابهار بیان کرد: چهار استان سیستان وبلوچستان، آذربایجان غربی، جنوب کرمان و هرمزگان در بررسی شورای رسیدگی به فضاهای آموزشی محروم ترین مناطق از نظر سرانه فضای آموزشی شناخته شده اند.
علی اصغر فانی افزود: یکی دیگر از مشکلات سیستان وبلوچستان تامین نیروی انسانی است که بخشی از آن تامین شده است و بخش دیگر آن در حال اقدام و پیگیری است.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: استفاده از شیوه‌های جذب و جلب مشارکت بخش غیر دولتی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش بوده است.
وی گفت: سياست وزارت آموزش و پرورش بر اين است كه به ميزان كمك خيرين در ساخت فضاهاي آموزشي، در اين امر مشاركت كند و هر قدر خيرين در اين عرصه فعاليت داشته باشند دولت نيز همكاري خواهد كرد.
خیران ساخت بیش از 80 مدرسه را در سیستان وبلوچستان و هرمزگان تعهد کرده اند
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان وبلوچستان گفت: در همایش خیرین مدرسه ساز خیران ساخت بیش از 80 مدرسه را در سیستان وبلوچستان و هرمزگان تعهد کرده اند.
علیرضا راشکی افزود: سرانه فضای آموزشی در کشور بیش از پنج متر، در سیستان وبلوچستان سه متر و در چابهار و کنارک یک متر است.
رعایت عدالت در توزیع اعتبارات سرانه فضای آموزشی در جنوب استان
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند نیز گفت: مسئولان براساس مشکلات بودجه را اختصاص بدهند تا مناطق مختلف همزمان رشد و توسعه پیدا کنند.
عبدالغفور ایران نژاد افزود: سرانه فضای آموزشی در حوزه انتخابیه چابهار به دو متر نمی رسد ولی همین آمار در استان 3 متر و در کشور بیش از 5 متر است.
وی خواستار رعایت عدالت آموزشی در توزیع امکانات و اعتبارات و رساندن سرانه فضای آموزشی شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند به 5 متر میانگین کشوری شد.

همایش خیران مدرسه ساز سواحل مکران با حضور دو استان سیستان وبلوچستان و هرمزگان با رویکرد عدالت آموزشی و با حضور بیش از 200 خیر مدرسه ساز، وزیر آموزش و پرورش، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسؤولان استان هرمزگان و سیستان وبلوچستان در چابهار برگزار شد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 423258

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/423258/برچیدن-تمامی-مدارس-کپری-خشت-گلی-سیستان-وبلوچستان-تعهد-خیران-ساخت-بیش-۸۰-مدرسه-سواحل-مکران

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir