۰
گزارش چهاربهاران از اولین روز از گرامیداشت هفته دولت؛

افتتاح و کلنگ زنی ۳۲ پروژه عمرانی در شهرستان چابهار/ از کلنگ زنی آموزشگاه بهورزی تا افتتاح طرح های توزیع برق

در نخستین روز از هفته دولت در شهرستان چابهار 22 پروژه افتتاح و 10 طرح کلنگ زنی شد.
هفته دولت
هفته دولت
به گزارش چهاربهاران، هفته اول شهریورماه، به مناسبت شهادت دو دولت مرد بزرگ انقلاب اسلامی، شهید محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و شهید حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد باهنر (نخست وزیر) هفته دولت نام گرفته است. در طی این هفته، مردم با عملکرد و دستاوردهای دولت در زمینه های گوناگون عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آشنا می شوند.
 دوم شهریور هر سال آغاز هفته دولت است شهرستان چابهار هم مانند شهرهای دیگر گام نخست را پر قدرت برداشت و با 32 طرح و پروژه هفته دولت را در شهرستان چابهار آغاز کرد.
احمد علی موهبتی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به طرح ها و پروژه‌های قابل‌افتتاح هفته دولت اظهار کرد: پروژه‌های افتتاحی شهرستان چابهار در بخش‌های مختلف عمرانی، اقتصادی کشاورزی، برقرسانی، صنعتی ومعدنی، بهزیستی، عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، ثبت احوال و آموزشی و بهسازی روستایی در هفته دولت هستند.
 وی بابیان اینکه درمجموع در شهرستان چابهار بالغ‌بر 123 پروژه به بهره‌برداری می‌رسد بیان کرد: این میزان پروژه بااعتباری بالغ‌بر 52 میلیارد و 849 میلیون تومان در چابهار به بهره‌برداری می‌رسند.
10 طرح توزیع برق چابهار به بهره برداری رسید
رئیس اداره برق شهرستان چابهار از افتتاح و بهره برداری 10 طرح توزیع برق در اولین روز از هفته دولت در چابهار و حوزه دشتیاری و نگور خبر داد.
امید رضا مشهدی در حاشیه افتتاح طرح های اداره برق در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: این طرح ها در زمینه توسعه و احداث، توسعه فیدر از پست های فوق توزیع، منابع طرح های عمرانی، جابجایی تاسیسات، ایجاد قدرت مانور، اصلاح و بهینه سازی شبکه، شبکه روشنایی معابر، طرح های کاهش تلفات و نیرورسانی است.
خانه رفاهی فرهنگیان شهرستان چابهار افتتاح شد
رئیس آموزش و پروش چابهار گفت: مجموعه رفاهی فرهنگیان ( خانه معلم جدید) در دو طبقه با زیربنای 1440 متر در نخستین روز هفته دولت افتتاح شد.
حسن نوروزی افزود: این ساختمان در مدت زمانی 6 ماه ساخته شده و با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال هزینه شده و با تجهیزات کامل آماده بهره برداری است.
وی افزود: ساختمان خانه معلم جدید با وجود 100تخت که ساختمان های خانه معلم به نام ساحل و دریا نام گذاری شده است 150نفر به ظرفیت مجموعه اضافه شده است.
افزایش ظرفیت طرح توسعه شرکت آرمان جنوب چابهار با خرید دستگاه بسته بندی محصولات
رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان چابهار از افزایش ظرفیت طرح توسعه شرکت آرمان جنوب خبر داد.
هادی اکبری گفت: با افزایش طرح توسعه این واحد، سرمایه گذاری جدید با 11میلیارد و 700میلیون تومان از طریق بخش خصوصی انجام شده که شامل تجهیز دستگاه ها، ساختمان، سالن و سردخانه ها است.
وی افزود: زیر بنای این واحد تولیدی قبل از طرح توسعه 2131متر مربع بوده که 597 متر به این مجموعه اضافه شده است و زیر بنای کنونی 2727متر به سرانجام رسیده که تقریبا 27 متر زیربنا افزایش داشته است.
اکبری بیان کرد: طرح توسعه بسته بندی قبلا در بخش عمل آوری و انجماد و بسنته بندی ماهی و میگو 8458تن در سال بوده که بعد از طرح توسعه به 12000تن رسیده که تقریبا 42 درصد افزایش ظرفیت داشته است.
کلنگ پروژه آموزشگاه بهورزی در چابهار به زمین زده شد
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار از کلنگ زنی آموزشگاه بهورزی در شهرستان چابهار خبر داد.  
 چند طرح عمرانی بهداشت و درمان در چابهار افتتاح شد
دکتر ابراهیم جنگی زهی از طرح های افتتاح شده  گفت: شبکه و مرکز بهداشت شهرستان چابهار با زیربنای 1050مترمربع و اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال انجام می شود شبکه بهداشت درمان 50 متر و با اعتبار 300 میلیارد ریال و مرکز جامع سلامت شهری که با اعتبار 10میلیارد و 200میلیون ریال و مرکز جامع سلامت شهری 3 در بلوار توحید و چهار تا پایگاه بهداشتی افتتاح می شود.
وی افزود: در بیمارستان افتتاحیه 6 واحد مسکونی متخصصین با زیر بنای 300متر و اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال و سیستم فاضلاب بیمارستان افتتاح شد و که جهت آبیاری فضای سبز بیمارستان استفاده می شود.
درمانگاه و پاراکلینیک دامپزشکی به بهره برداری رسید
درمانگاه خدمات دام و طیور شامل مجموعه مایع کوبی، کلینیک و پاراکلینیک و آزمایشگاه در هفته دولت با حضور مسئولان شهرستان به بهره برداری رسید.
این درمانگاه توسط  بخش خصوصی در بحث مایع کوبی و طرح های سراسری شامل طرح مایع کوبی علیه بیماری تب برفکی و مایع کوبی علیه بیماری آبله و سایر بیماری ها و سیاه زخم را انجام می دهد.
دو طرح تولیدی کارآفرینی امید در روستای تیس شهرستان چابهار افتتاح شد
دو طرح تولیدی که پشتیبان مشاغل خانگی هستند و برای 20نفر اشتغال مستقیم و 150نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کردند.
طرح تولید لباس محلی، سوزن دوزی، گکار چرم و سکه دوزی در این کارگاه های تولیدی و صنایع دستی انجام می شود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۰۶
کد مطلب: 423169
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *