۰
در پی بی اطلاعی شهروندان؛

سودجویان سیلندر گاز را چندبرابر قیمت دولتی به شهروندان می فروشند

شهروندان به علت عدم اطلاع از نحوه توزیع دولتی سیلندر گاز نیاز های خود در این زمینه را از دلالان سیلندر گاز تهیه می کنند.
سودجویان سیلندر گاز را چندبرابر قیمت دولتی به شهروندان می فروشند
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران، این روزها با نزدیک‌شدن به فصل سرما بازار خریدوفروش سیلندرهای گاز در نقاط مختلف کشور و استان داغ شده و شهرستان چابهار نیز دراین‌خصوص مستثنا نیست و همه‌روزه شاهد نارضایتی‌هایی در خصوص قیمت بالای این سیلندرهاهستیم.

شهر چابهار که به بهاری بودن در چهارفصل معروف است، به علت نبود گاز لوله‌کشی به جز این فصل در همه فصول نیز مردم مجبورند از سیلندرهای گاز جهت انجام امورات زندگی خود استفاده نمایند که دراین‌بین افزایش قیمت و نبود سیلندر گاز موجب نگرانی شهروندان شده است.

اکثر نارضایتی‌های شهروندان به علت نبود سیلندر گاز دولتی و فروش این سیلندرها با قیمت بالا به‌صورت دست‌فروشی در نقاط مختلف شهرستان است که با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهیم شد این دلالی در فروش سیلندر گاز سود هنگفتی برای دلالان دارد و به همین منظور باید فکر اساسی برای جلوگیری از فروش خارج از شبکه دولتی این سیلندرها شود.

این مسئله کمبود سیلندر گاز و افزایش قیمت آن در حالی در شهرستان چابهار مطرح است که شرکت پخش فراورده‌های نفتی با راه‌اندازی سامانه‌ای به نام (سدف) به دنبال مهار قاچاق این محصول است اما به دلیل اینکه اطلاعیه‌های صادر شده نامفهوم بوده و مردم آشنایی با این سامانه ندارند گرفتار سودجویان می شوند.

هر خانواده ماهانه 4 سهمیه دولتی سیلندر گاز دارند

در همین خصوص محمدطاهر الهی در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: هر خانواده بر اساس آنچه اعلام شده دارای سهمیه ۴ کپسول در ماه است و اگر مازاد این تعداد را بخواهد می‌تواند آن را با نرخ آزاد خریداری کند؛ اما نرخ آزاد به این صورت نیست که هر کسی هر قیمتی که دلش بخواهد می‌تواند بابت این کپسول از مردم دریافت کند.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند با دردست‌داشتن کارت شناسایی سرپرست خانوار و کارت‌بانکی به کافی‌نت‌ها مراجعه کنند و در سامانه سدف ثبت‌نام کنند، خاطرنشان کرد: نرخ مصوب دولتی برای کسانی که در سامانه صدف ثبت‌نام دارند ۲۷ هزار نهصد تومان است.

وی با اشاره به اینکه برخی از شهروندان فاقد شناسنامه هستند و یا اینکه سهمیه نفت دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد:  کسانی که به دلایل مختلفی مانند فاقد شناسنامه هستند و یا اینکه نفت دریافت می‌کنند و دارای کارت دریافت گاز مایع نیستند حدود ۱۰ درصد اضافه بر قیمت مصوبه دولتی کپسول گاز را دریافت خواهند کرد.

الهی با بیان اینکه در شهرستان چابهار برای توزیع کپسول‌های گاز مایع ۷ نقطه متحرک و ۱۰ نقطه ثابت داریم، اظهار کرد: شهروندان با مراجعه به این مناطق و دردست‌داشتن کارت‌بانکی خود می‌توانند تعداد چهار کپسول مایع را دریافت کند.

وی با بیان اینکه باتوجه‌به ایجاد این سامانه باز هم سودجویان در پی زنده نگه‌داشتن این بازار سیاه هستند، خاطرنشان کرد:  اگر چنانچه در نقطه‌ای قیمت گاز مایع بیشتر از مصوبه بوده مردم می‌توانند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند و ما در صنعت و معدن سریع بازرسین خود را به آن نقطه می‌رسانیم و هر فرد می‌تواند خود بازرس صنعت و معدن باشد و برای ما گزارش‌ها مردمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای خبر/
 
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 458063
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *