۰
جهت شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین؛

بیش از ۲۳ هزار زائر پاکستانی از مرز ریمدان وارد کشور شدند

از ۱۰ روز گذشته زوار پاکستانی جهت شرکت در مراسم بزرگ اربعین از طریق گذرگاه مرزی ریمدان وارد کشور شدند.
بیش از ۲۳ هزار زائر پاکستانی از مرز ریمدان وارد کشور شدند
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران؛ در این ایام کربلا نقطه اتصال همه دل‌ها با اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است شهری که میلیون‌ها مسلمان و غیرمسلمان را در خود جای‌داده و نشان‌دهنده عظمت و حدت مسلمانان سرتاسر جهان است.

مردم ایران مانند مردم دیگر کشورها برای زیارت حرم سیدالشهدا (ع) و حضور در حماسه عظیم راهپیمایی اربعین به کشور عراق سفر می‌کنند که طبق آمارها بیش از ۷۰۰ هزار زائر ایرانی از مرزهای شش‌گانه غرب کشور وارد کشور عراق شده‌اند.

اما در شرق کشور؛ استان سیستان و بلوچستان میزبان هزاران زائر پاکستانی است که با تمام سختی‌ها دوری راه از طریق دو گذرگاه میرجاوه و ریمدان وارد کشور ایران می‌شوند تا پس از زیارت حرم امام هشتم شیعیان جهت حضور در راهپیمایی اربعین وارد کشور عراق شوند.

ورود ۲۴ هزار زائر پاکستانی از گذرگاه مرزی ریمدان به کشور 

در همین خصوص محمد شریف کریمی رئیس پایانه مرزی ریمدان به خبرنگار ما گفت: از شروع طرح اربعین که از سوی سازمان راهداری به ما اعلام شده از ۲۸ مردادماه تاکنون در این مرز مشغول به کار و خدمات‌دهی به زائرین هستیم.

وی با اشاره به حجم بالای تردد زائرین به کشور، تصریح کرد: از ۲۸ مردادماه تاکنون بالغ ۲۳ الی ۲۴ هزار زائر تاکنون از این مرز وارد کشور شده که میانگین آن بین ۳ تا ۳ هزار ۵۰۰ نفر در روز بوده است.

کریمی با بیان اینکه هزینه حمل‌ونقل و انتقال زوار به عهده خود آنها است، تصریح کرد: زائرین با ناوگان اتوبوس داخل‌شهری و مینی‌بوس و ون و ماشین‌های سواری از مرز ریمدان به شهرستان چابهار جابه‌جا می‌شوند و از آنجا از طریق هواپیما و اتوبوس‌های بین‌شهری به مرز عراق منتقل می‌شوند.

کریمی با اشاره به اینکه اداره کل به دو بخش اداره راهداری و حمل‌ونقل شهری شمال استان و جنوب استان تقسیم شده، بیان کرد: باتوجه‌به حجم بالای حضور زوار به داخل کشور اداره کل شمال استان نیز به کمک جنوب استان شتافته و ناوگان ارسال می‌کند که از آنان تقدیر می‌کنیم.

وی ادامه داد:موکب‌های ستاد مردمی برای پذیرایی و خدمات از نقطه صفر مرزی تلاش می‌کنند تا زمانی که زوار وارد اتوبوس شوند.

کریمی با اشاره به اینکه فاصله مرز ریمدان به مرز خروجی زوار به کشور عراق بسیار است تصریح کرد: ما تا مرز عراق حدود ۲ هزار کیلومتر فاصله داریم و در جنوبی شرقی‌ترین نقطه کشورمان به سر می‌بریم و احتمالاً تا ۳ یا ۴ روز قبل از اربعین ورود زوار را خواهیم داشت.

رئیس پایانه مرزی ریمدان در ادامه، خاطرنشان کرد: بیشترین دغدغه در کل کشور مسئله حمل‌ونقل است کشور ما چندین سال واردات خودرو را به علت تحریم نداشته و کشورهای همسایه از قبیل پاکستان و ترکیه برای کمک به حمل‌ونقل قرار بود ماشین بفرستند که اما متأسفانه به این امر عمل نکردند؛ بنابراین در کل کشور دغدغه جابه‌جایی به وجود آمد.

افزایش گیت‌ها به ۱۴ عدد جهت تردد روان زائرین به کشور

محمدعلی رافت سرپرست فرمانداری دشتیاری نیز در ادامه، تصریح کرد: اولین موردی مهم در مرز وجود سایه‌بان بود که در سال گذشته با کمبود سایه‌بان مواجه بودیم برخی از سایه‌بان‌ها به‌صورت موقت بوده و حدود هزار ۷۰۰ متر سایه‌بان در سال گذشته داشتیم و امسال هزار ۵۰۰ متر دیگر به مجموع این سایبان‌ها اضافه شد و هم اکنون جمعاً سه هزار ۲۰۰ متر سایه‌بان ثابت در گذرگاه مرزی ریمدان داریم.

وی با اشاره به حجم بالای حضور زوار پاکستانی به کشور، خاطرنشان کرد:در سال گذشته ۴ گیت داشتیم و امسال ۱۰ گیت دیگر به این تعداد اضافه شده و هم اکنون مجموعاً ۱۴ گیت داریم که باید گفت که این گیت‌ها باتوجه‌به جمعیتی که در کشور ورود و خروج می‌کنند تعریف و مدیریت می‌شود.

سرپرست فرماندار شهرستان دشتیاری با اشاره به شرایط زمینی این منطقه، تصریح کرد: شرایط آبرسانی با حفر چاه در این منطقه امکان‌پذیر نیست؛ زیرا که چاه‌های عمیقی حفر شد؛ اما به آب نرسیدیم؛ لذا تأمین آب مرز از طریق خط انتقال سه‌راهی و سد پیشین و همچنین سد زیردان در حال انجام است و اعتباراتی از سال گذشته به بحث آبرسانی تأسیس داده شد که حدود ۷۳ میلیارد بوده و ۱۴/۵کیلومتر آن احداث شده است.


پایان خبر/
 
دوشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب: 457963
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *