۰
رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار؛

آغاز کمپین واکسیناسیون سرخک در نوزادان ۶ ماه تا ۱۲ ماه / بیش از ۳ هزار کودک در مقابل بیماری سرخک واکسینه می‌شوند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار گفت: از ۱۶ مرداد کمپین واکسیناسیون نوزادان در شهرستان چابهار آغاز می‌شود.
آغاز کمپین واکسیناسیون سرخک در نوزادان ۶ ماه تا ۱۲ ماه / بیش از ۳ هزار کودک در مقابل بیماری سرخک واکسینه می‌شوند
 به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران؛ دکتر عبدالرسول خدمتی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون سرخک در نوزادان و کودکان گفت: سرخک نوعی بیماری ویروسی باقدرت سرایت بسیار بالا است که از طریق تنفس و قطرک‌های تنفسی منتقل می‌شود.
 
رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار اظهار کرد: دوران نهفتگی بیماری سرخک حدوداً دو هفته است که پس از آن با علائمی مانند تب، بی‌حالی و بی‌اشتهایی در کودکان بروز پیدا کرده و پس از آن با ظاهرشدن دانه‌های قرمزرنگ در صورت و گردن و سپس کل بدن ادامه می‌یابد که در موارد حاد و شدید می‌تواند منجر به مرگ شود.
 
وی افزود: خوشبختانه این بیماری از طریق واکسیناسیون به‌موقع کودکان قابل‌پیشگیری است و به همین منظور کمپین واکسیناسیون سرخک باهدف پیشگیری از شیوع بیماری و مقاوم‌سازی کودکان آغاز می‌شود.
 
دکتر خدمتی تصریح کرد: کمپین واکسیناسیون سرخک از تاریخ ۱۶ لغایت ۳۱ مردادماه باهدف واکسینه کردن ۳۳۹۷ نوزاد در گروه سنی ۶ تا ۱۲ ماه در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های و خانه‌های بهداشت اجرا می‌شود و خانواده‌ها می‌بایست در بازه زمانی اعلام شده با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی نسبت به واکسیناسیون کودکان خود اقدام نمایند.
 
وی ادامه داد: همچنین گروه سنی یک تا پنج سال که واکسن سرخک یک‌سالگی و ۱۸ ماهگی را دریافت نکرده‌اند نیز می‌بایست هرچه سریع‌تر واکسن سرخک را دریافت کنند.
 
رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار افزود: هم اکنون تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود در راستای اجرای این به‌کارگیری شده است و امیدواریم باتوجه‌به تجربیات گذشته ایمن‌سازی جمعیت هدف این کمپین به طور کامل انجام گیرد.

انتهای خبر/
 
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب: 457947
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *