۰
فرماندار چابهار:

علت وجود صف های بنزین کمبود پمپ بنزین و قاچاق سوخت است

فرماندار چابهار گفت:به علت تفاوت قیمت سوخت در استان ما و کشور های همسایه باعث شده تا برخی به شغل کاذب قاچاق سوخت رو بیاورند.
علت وجود صف های بنزین کمبود پمپ بنزین و قاچاق سوخت است
جواد سپاهی فرماندار شهرستان چابهار در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، گفت: در استان ما با کمبود جایگاه سوخت مواجه هستیم این استان تقریباً با استان همجوار از نظر وسعت در یک اندازه است اما ۵۰درصد آن استان جایگاه سوخت داریم.

 فرماندار چابهار با بیان اینکه ما در این استان با دو کشور افغانستان و پاکستان همسایه هستیم، تصریح کرد: این دو کشور نیازمندی‌های فراوانی به سوخت دارد به خصوص در بنزین و گازوئیل با کمبود مواجه اند و ضرورت این انتقال در خارج از شبکه صورت می‌گیرد به همین دلیل با صف‌های طولانی مواجه می‌شویم.

 سپاهی با اشاره به اینکه مرزهای ما بسته است، خاطرنشان کرد: به دلیل طرح‌های متنوعی که در کشور وجود دارد و کمک به مردم مرزنشین این استان دستوراتی اتخاذ شده که از کار کسانی که به عنوان کولبر سوخت انتقال سوخت انجام می‌دهند ممانعتی نمی‌کنیم.

وی اظهار،داشت : تفاوت قیمتی سوخت که بین کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان وجود دارد تعدادی از مردم به انتقال سوخت ترغیب شده اند.

وی ادامه داد: قیمت سوخت نفت و گازوئیل ۳۰۰ تومان و قیمت بنزین ۳ هزار تومان در این کشور است در صورتی که در کشور پاکستان قیمت بنزین تا ۳۳ هزار تومان نیز خریداری می‌شود که متاسفانه این تفاوت قیمتی باعث ترغیب مردم به این شغل کاذب می‌شود و این موضوع مشکل ساز شده است.

 جواد سپاهی،بیان کرد: برای راحتی حال مسافرینی  که با پلاک خارج از استان هستند سوخت آنها نیز تامین می‌شود و می‌تواند خارج از نوبت برای دریافت سوخت رجوع کنند.

 وی تصریح کرد: در شهرستان چابهار تا روز بیستم ماه هیچ صفی نداریم اما بیستم به بعد هم به دلیل اینکه سوخت داخل کارت ذخیره ای خودروها تمام می‌شود مراجعه کنندگان به پمپ‌های بنزین زیاد می‌شود.

فرماندارچابهار با بیان اینکه در این مدت کوتاه دو جایگاه سوخت به این شهرستان اضافه شده، یادآورشد: با این شرایط اگر چند جایگاه دیگر نیز اضافه کنیم تاثیر آنچنانی نخواهد داشت فقط صفوف بنزین کمتر و منظم‌تر خواهد شد ولی با توجه به این شرایط و انتقال سوخت مشکلاتمان کماکان باقی می‌ماند.


انتهای خبر/
سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب: 457717
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *