۱

تنها بیمارستان شهرستان کنارک پزشک ندارد

بیمارستان ۱۰ تختخوابی امام علی (ع) تنها بیمارستان کنارک که پس از سالها انتظار به عنوان یکی از مطالبه های مهم و ارزشمند مردم کنارک در سال ۱۳۹۲ مورد بهره برداری قرار گرفت، این روز ها حال خوبی ندارد.
تنها بیمارستان شهرستان کنارک پزشک ندارد
به گزارش چهاربهاران، بیمارستان ۱۰ تختخوابی امام علی کنارک پس از افتتاح هم نتوانست جلوی بسیاری از مشکلات درمانی را بگیرد و مردم با عدم حضور پزشک کشیک و عدم حضور پرستار زن در شب های کشیک روبه رو هستند و این روند باعث نارضایت هایی شهروندان شده است.

طی مدت فعالیت بیمارستان جدید روزبه‌روز شاهد پیشرفت امکانات و حضور پزشکان متخصص در شهرستان بودیم و مردم شهرستان کنارک و روستاهای اطراف در شهر کنارک به مداوای خود می‌پرداختند و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌شد.

اما طی چند روز پیش بیمارستان کنارک با کمبود پزشک عمومی مواجه است و مردم و بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند با اتاق خالی مواجه می‌شوند که یا باید ساعت‌ها منتظر بمانند تا یک پزشک حضور پیدا کند و یا اصلاً پزشکی حضور نداشته باشد و بیماران برای مداوا باید به بیمارستانی که جز این وجود ندارد مراجعه کنند.

طی تماس‌های فراران و مکرر شهروندان کنارکی به خبرنگار چهاربهاران در این شهرستان و بازدید میدانی و حضور خبرنگار در بیمارستان، مشاهده شد که ساعت‌ها بیمارستان بدون پزشک بوده و بیماران ساعت‌ها بدون پزشک باقی می‌ماند و بیماران سرگردان بودند.

در افتتاحیه بیمارستان 10 تختخوابی کنارک در سال ۱۳۹۲ مدیرکل راه و شهر سازی سیستان و بلوچستان در حاشیه افتتاح و بهره برداری از این مرکز درمانی گفته بود: بیمارستان کنارک به عنوان یکی از آرزو های دیرینه مردم این منطقه دارای یک هزار و 440 متر مربع مساحت و دارای بخش های ویژه جراحی، بستری، زنان، رادیولوژی، دندانپزشكي، آزمايشگاه خون، اتاق عمل زايمان، كلينيك تخصصي تأسيساتی از جمله سيستم پكيج، يونيت، موتورخانه و سيستم تصفيه فاضلاب است.

اما بیمارستان شهرستان کنارک حدود چهار سال از تاسیس آن میگذرد و هیچ گونه از حضور پزشکان نامبرده توسط مدیر کل راه و شهر سازی استان در بیمارستان وجود ندارد و این تنها مشکلات جزئی بیمارستان کنارک است.

مسئولان بهداشت و درمان در کوتاه‌ترین زمان این مشکلات را رفع کنند

وحید جنگی زهی یگی از گلایه داران از بیمارستان امام علی کنارک در گفتگو با خبرنگارچهاربهاران، اظهار کرد: در دو شب گذشته برای تب شدید فرزند خود به بیمارستان امام علی(ع) شهرستان کنارک مراجعه کرده است که در بیمارستان با نبود دکتر مواجه شده است.

وی افزود: در بیمارستان بسیاری از بیماران بودند که در عدم حضور پزشک شیفت در درد های خود مینالیدند و هیچ دکتری در بیمارستان نبود که به درد مردم برسد.

جنگی زهی گفت: وقتی در بیمارستان پزشک شیفت حضور نداشت و این را از فردی که در پشت شیشه نشسته بود و قبض و نوبت میداد جویا شدیم گفت دکتری در بیمارستان نیست و پزشک شیفت هم حضور ندارد و نیامده است و تقاضا کرد بچه خودم را برای معالجه به بیمارستان دیگری که وجود ندارد ببرم.

وی در خصوص این بی نظمی در بیمارستان بیان کرد: بیمارستان کنارک برای چندمین بار است که دکتر و پرستار را در شب های خود ندارد و مردم شهرستان کنارک از این بابت بسیار رنج میبرند و کسی به داد انها نمیرسد.

جنگی زهی خاطر نشان کرد: شهرستان کنارک با وجود بیمارستانی فاقد دکتر و در اکثر مواقع از شب بسته است و پزشکی در بیمارستان وجود ندارد و برای چندمین بار است که این معظل بزرگ در بیمارستان شهرستان کنارک اتفاق افتاده و هیچ مسئولی برای رسیدگی به این بی تدبیری و بی نظمی در بیمارستان ندارد.

در پایان مردم خواستار رسیدگی این بی نظمی و بی توجهی مسئوولین مربوطه در عدم حضور و نبود پزشک در شیفت شب شدند.

انتهای پیام/ خ

 
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 450775
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *