۰
رئیس سازمان بسیج مداحان استان سیستان و بلوچستان:

بسیج یک تفکر جهادی برای همه اقشار جامعه است

رئیس سازمان بسیج مداحان استان سیستان و بلوچستان گفت: بسیج یک مکتب پیش برنده و پیشرونده است و برای همین تبدیل به الگویی برای مردم آزاده‌خواه منطقه و جهان شده است.
بسیج یک تفکر جهادی برای همه اقشار جامعه است
براتعلی صالحی در گفتگو با چهاربهاران  اظهار کرد:  بسیج با انقلاب اسلامی شکل گرفت و طبیعتاً به موازات انقلاب اسلامی حرکت کرد و خدمات بسیار مهمی در عرصه های مهم انجام داد چرا که بسیج صرفاً یک سازمان نظامی نیست بلکه بسیج یک تفکر، گفتمان و فرهنگ است یعنی فرهنگ شجاعت، غیرت، استقلال و آزادی و مقاومت است. 

وی با اشاره به اقدامات مهم بسیج، خاطرنشان کرد:  کار ویژه ای که امروز از بسیج انتظار می رود این است که بسیج باید یک مکتب پیش رونده و بیش برنده باشد یعنی یک حرکت بن بست شکن و وقتی از بسیج و فرهنگ بسیجی صحبت می کنیم یعنی مجموعه ای از معرفت ها، روش ها و منش هایی که باعث شد بسیج در گام اول انقلاب اسلامی نقش آفرینی های متعددی در حوزه های سخت، نیمه سخت، نرم و جنگ ترکیبی که امروز جمهوری اسلامی ایران با آن مواجه است، انجام دهد.

رئیس رئیس سازمان بسیج مداحان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه فرهنگ و سیاست‌های بسیج الگوی برای آزادی خواهان جهان شده است، تصریح کرد:  فرهنگ و تفکر بسیجی در میان ملت های منطقه گسترش یافته است و به همین دلیل معاندان هجمه گسترده‌ای را علیه نهاد مردمی بسیج به کار گرفتند.

وی بابیان اینکه تشکیل بسیج و پیوستن مردم غیرنظامی به سازمان رزم کشور، چنان که رهبر انقلاب تاکید کردند و به معنی دقیق کلمه، اوج تبدیل تهدید به فرصت بود،خاطرنشان کرد: این موجب شد که میدان نبرد، منحصر به سازمان‌های رسمی نمانَد. آحاد ملت وارد بشوند. این همان تبدیل تهدید به فرصت است؛ این یکی از مهارت‌های امام بود که تهدید را به فرصت تبدیل می کرد و در طول هشت سال دفاع مقدس، بسیج نه تنها در میدان جنگ و جهاد در کنار قهرمانان ارتش و سپاه خوش درخشید، بلکه نور معنویت و خلوصی از خود نشان داد که زبانزد همگان شد.

صالحی با بیان اینکه بسیجی مفهومی است که محدود به زمان خاص و جغرافیای ایران پس از انقلاب اسلامی نیست،خاطرنشان کرد:  مفهومی که دربرگیرنده بسیاری از مجاهدان گمنام و نامدار در طول تاریخ است؛ و گمنامی در این عرصه، مدال افتخار است،به این معنا، بسیاری از قهرمانان و شهدای مجاهد و فداکار ارتش نیز مصداق فرهنگ بسیجی هستند؛ سیره شهیدانی، چون صیاد شیرازی، بابایی، دوران، کشوری، شیرودی، آبشناسان و بسیاری نام‌های پرافتخار دیگر، نمونه‌های درخشان و بارزی از وجود فرهنگ بسیجی در میان گروه‌های مختلف رزمندگان ایران اسلامی بود. 

رئیس سازمان بسیج مداحان استان سیستان و بلوچستان،اظهار کرد:  نقش آفرینی‌های سترگ و کارکردهای افتخار آمیز و متنوع بسیج و بسیجیان فهیم و با بصیرت طی این  سالها از راهبرد تاسیس بسیج رمز گشایی و ابعاد و زوایای حیرت‌آور آ ن را عبرت آموز امروز کشور و نیز سایر ملل و جوامع بویژه کشورهای اسلامی قرار داده است. 

وی ادامه داد:  به گونه‌ای که حقیقت بسیج هم اینک در فراسوی مرزهای کشور تاثیرات راهبردی و تعیین کننده خود را در صحنه‌های نبرد دولت و ملت عراق و سوریه علیه فتنه صهیونیستی داعش و تروریست‌های تکفیری و سلفی که تحت یک سناریو مشترک و تحت فرمان آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت ارتجاع عرب به جنگ نیابتی روی آورده‌اند؛ به منصه‌ی ظهور رسیده است. 

انتهای خبر/
شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 458050
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *