۰
درپی برگزاری نمایشگاه های بی کیفیت؛

نارضایتی مردم چابهار از نمایشگاه های عرضه مواد غذایی/فروش محصولات با قیمت غیرمعمول

عدم نظارت در نمایشگاه های برگزار شده در سطح شهر چابهار و فروش محصولات با قیمت بالا با واکنش منفی شهروندان مواجعه شده است.
نارضایتی مردم چابهار از نمایشگاه های عرضه مواد غذایی/فروش محصولات با قیمت غیرمعمول
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران؛ وجود رکود اقتصادی در کشور باعث شده تا قدرت خرید بسیاری از خانواده‌ها به علت عدم همخوانی درآمد و مصارف آنها پایین بیاید که همین موضوع باعث نارضایتی مردم شده است.

تسهیل در امر عرضه و فروش مستقیم از سوی تولیدکننده برای مصرف‌کننده می‌تواند تا حد زیادی هزینه‌ها را برای مصرف‌کننده و همین‌طور سود بیشتر را برای تولیدکننده به ارمغان بیاورد که این مسئله در سال‌های اخیر با برپایی نمایشگاه‌های فصلی و تخصصی در نقاط مختلف کشور دنبال می‌شود.

شهرستان چابهار که در جنوبی‌ترین نقطه استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته به علت دوری از مرکز استان و نبود تولیدی‌های مواد غذایی در اطراف و داخل خود این شهر باعث شده تا قیمت مواد غذایی و مصرفی در این شهر نسبت به سایر شهرهای استان و حتی کشور تفاوت قابل‌توجهی داشته باشد.

در چند مدت اخیر نمایشگاه‌های مختلفی در سطح شهرستان چابهار برگزار شده که آن‌گونه که بایدوشاید رضایت شهروندان را جلب نکرده است، چرا که افرادی که به‌عنوان فروشنده و تولیدکننده هستند محصولات غیرضروری را با قیمت‌های غیرمعمول به شهروندان عرضه می‌کنند و شهروندان با اعتمادی که به تبلیغات و سازمان‌های برگزارکننده این نمایشگاه‌ها در سطح شهر دارند خرید خود را از آنجا انجام می‌دهند.

در همین خصوص سعید محمدی یکی از شهروندان چابهاری به خبرنگار ما، گفت: در چند روز گذشته به یکی از نمایشگاه‌ها که در خیابان قدس شهر چابهار برگزار شده بود مراجعه کردیم و تنها با چند غرفه که تعداد آنها به‌اندازه انگشتان یک‌دست هم نمی‌رسد مواجه شدیم.

وی ادامه داد: با دیدن قیمت این چند فروشنده از خرید در این به‌اصطلاح نمایشگاه  منصرف شدیم چرا که فروشگاه‌های سطح شهر همین محصولات موجود را با قیمتی کمتر و کیفیت بهتر به شهروندان عرضه می‌کنند و باعث تعجب است که چرا مسئولین زیرخط نظارتی بر روی نمایشگاه‌ها ندارند.

سلیم اربابی دیگر شهروند چابهاری با بیان اینکه باید نظارت جدی بر غرفه‌داران نمایشگاه‌های سطح شهر انجام بگیرد، تصریح کرد: چه لزومی دارد زمانی که فروشگاه‌های سطح شهرستان محصولات موردنیاز را با قیمت‌های مناسب‌تر به شهروندان عرضه می‌کنند دستگاه‌های مسئول مانند شهرداری بیایند و با هزینه‌تراشی برای بیت‌المال و تبلیغات از برخی از این فروشندگان بعضاً گران‌فروش حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه‌های عرضه مواد غذایی در منطقه آزاد هم با این اتفاقات روبرو شدیم، خاطرنشان کرد: بهتر است دستگاه‌های اجرایی و تصمیم‌گیرنده به‌صورت هماهنگ برای یک‌بار نمایشگاه در خور و شأن شهرستان چابهار برگزار و فروشندگان و تولیدکنندگان واقعی محصولاتشان را با قیمت مناسب به شهروندان عرضه کنند.

انتهای خبر/
 
چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 458046
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *