۰
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر خبر داد:

کاهش ۵۰۰ هکتاری سطح زیر کشت محصولات آب بر در ایرانشهر

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر از کاهش ۵۰۰ هکتاری سطح زیر کشت محصولات آب بر در این شهرستان خبر داد.
کاهش ۵۰۰ هکتاری سطح زیر کشت محصولات آب بر در ایرانشهر
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران به نقل از عصرهامون ، مجید فیاضی ظهر امروز در جریان بازدید استاندار سیستان و بلوچستان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از مزارع پنبه و کنجد شهرستان ایرانشهر بیان کرد: از ابتدای امسال باهدف اجرای الگوی کشت و توسعه کشت گیاهان با نیاز آبی کم با مشارکت کشاورزان منطقه تاکنون ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی که طی سال‌های گذشته به کشت محصولات آب بر نظیر هندوانه و ذرت علوفه‌ای اختصاص می‌یافت، امسال به زیر کشت دانه‌های روغنی رفته است.
 
وی افزود: با راه‌اندازی مجدد کارخانه بافت بلوچ و رفع ممنوعیت کشت پنبه در منطقه، شرایط مناسبی برای توسعه کشت پنبه در شهرستان ایرانشهر ایجاد شده و در قالب تفاهم‌نامه با کارخانه بافت بلوچ ۲۰۰ هکتار پنبه در مردادماه سال جاری در سطح شهرستان کشت شده و این سطح زیر کشت پنبه در دی‌ماه به هزار هکتار ارتقا خواهد یافت.
 
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر کشت ۳۰۰ هکتار ارزن، کنجد و گلرنگ در راستای توسعه کشت گیاهان کم آب در ایرانشهر را از دیگر اقدامات این مدیریت برشمرد که به همکاری بهره‌برداران اجرایی شده است.
 
فیاضی توسعه نخلستان‌ها با ارقام خرمای تجاری و بازارپسند و توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای را از مهم‌ترین برنامه‌های این مدیریت در امور باغبانی برشمرد.
 
انتهای خبر/
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 458008
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *