۰
امام جمعه زاهدان؛

پیامبر اسلام (ص) محور وحدت ما است/ دشمن به دنبال جنگ بین مذاهب است

امام جمعه زاهدان گفت: دشمن همیشه در تلاش بوده تا وحدت بین مردم را بهم بزند ولی مردم و علما با یکپارچگی خود با این حیله دشمن مقابله کردند.
پیامبر اسلام (ص) محور وحدت ما است/ دشمن به دنبال جنگ بین مذاهب است
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران، آیت‌الله مصطفی محامی در حاشیه مراسم آیین برادری در شهرستان چابهار، اظهار کرد: مهم‌ترین نیاز جامعه اسلامی وحدت و انسجام است که به میمنت میلاد پیامبر این روز را به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه وحدت چیزی است که در کل سال به آن نیاز داریم مهم‌ترین ابزار برای حفظ قدرت و شوکت امت اسلامی است، خاطرنشان کرد:خداوند در قرآن فرموده «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ» محور وحدت خداوند و پیامبر است نزاع نکنید اگر درگیری و نزاع باشد سست می‌شوید برای حفظ جامعه اسلامی همان محور وحدت و اتحاد لازم است.

امام‌جمعه شهرستان زاهدان با اشاره به اینکه دشمن نیز می‌خواهد وحدت را مورد نشانه قرار دهد و تلاش کرده است به بهانه‌های مختلفی در میان جامعه اسلامی تفرقه بیندازد و تنش ایجاد کند، تصریح کرد: این بهانه‌ها که دشمن می‌تراشد می‌تواند قومی و مذهبی باشد؛ ولی چون این تعاملات را داشتیم به همین خاطر جنگ بین شیعه و سنی اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد:این یک نمونه از هزاران تلاش و ترفند دشمن استکباری برای ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی است تا قدرت و شوکت جامعه اسلامی از دست برود و بتواند بر جامعه اسلامی مسلط شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وحدت به معنای تعامل پیروان مذاهب و محور مشترکات برای دستیابی به اهداف مشترک هم به معنای دست برنداشتن از موانع دینی و مذهبی و معنوی است، خاطرنشان کرد: این تعامل و همکاری موردنیاز همه جامعه اسلامی و همه پیروان مذاهب است و یک همکاری برد، برد است اولاً همه به آن نیازمندیم این‌طور نیست که  نیازمندی‌ها مخصوص یک مذهب خاص باشد.

آیت‌الله محامی با اشاره به اینکه حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد به گفته علما وجه اشتراک بین دو مذهب شیعه و سنی وجود دارد، اظهار کرد:
اگر بین شیعه و سنی تفرقه باشد همه آسیب می‌بینیم؛ مانند اینکه آتشی در جامعه بیفتد همه ما آسیب خواهیم دید این‌طور نیست که بگوییم فلان مذهب نیازمند وحدت و اتحاد است و فلان مذهب نیاز به وحدت ندارد و سود آن برای همه است چنانچه ضرر آن نیز برای همه است.

وی با بیان اینکه محور وحدت فراوان است و ما اعتقادات و معارف مشترکی از جمله اعتقاد به ایمان و معاد تا اعتقاد به پیامبر اکرم صلی‌الله تا قرآن کریم و اهل‌بیت داریم، تصریح کرد: درصد بالای مشترکان مشترکاتمان را در اصول اعتقادی و فنون اسلام داریم و خدای‌نکرده تحت‌تأثیر دشمنان نباید قرار بگیریم و اختلافات بزرگ رو باید در کنار آنها پوشش دهیم.



انتهای خبر/
 
پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 457986
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *