۰
امام جمعه موقت شهرستان چابهار:

دفاع مقدس؛ دفاع از اصل انقلاب اسلامی بود/نیروهای مسلح امنیت‌ساز هستند

امام‌جمعه موقت شهرستان چابهار: دشمن با تمام قوا و امکانات کشورهای جهان علیه مردم ایران شروع به جنگ کرد اما مردم ما در کنار نیروهای مسلح در مقابل آنها ایستادگی کردند و ایران قدرتمند امروز حاصل تلاش‌های آن روزها است
دفاع مقدس؛ دفاع از اصل انقلاب اسلامی بود/نیروهای مسلح امنیت‌ساز هستند
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت امیرمحمودی خطیب موقت نمازجمعه شهرستان چابهار در خطبه‌های این هفته مراسم نمازجمعه، گفت: نماز اول وقت، یکی از بهترین اعمال نزد خداوند است که قرار ملاقات خداوند در  اول زمانش برکات فراوانی برای زندگی انسان دارد و هر که به نماز اول وقت اهمیت داد به مقام رفیع دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: همان‌طور که در زندگی و احوالات شهدای انقلاب اسلامی، از جمله حاج‌قاسم سلیمانی، شهید صیاد، شهید بابایی و دیگر شهدا، نمونه‌های بارزی از اقامه نماز اول وقت و ترک همه کارها در این زمان، شاهد بودیم که الگوی رفتاری همه این بزرگواران سید و سالار شهیدان امام حسین علیه‌السلام بوده است آن لحظه در روز عاشورا در وسط جنگ نماز اول وقت را اقامه فرمودند.

امام‌جمعه موقت شهرستان چابهار با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و دیدار مقام معظم رهبری با یادگاران دفاع مقدس، تصریح کرد: ما باید بدانیم دفاعی که انجام داده‌ایم چگونه و با چه حجمی از توطئه‌های دشمنان اسلام بوده این مسئله به‌ ظاهر دفاع از تمامیت ارضی کشور بود؛ ولی در اصل از انقلاب اسلامی دفاع کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس دفاع در مقابل دشمنانی بود که قصدشان این بود جمهوری اسلامی را به زمین بزنند، خاطرنشان کرد: مهاجمان ما فقط بعثی‌ها نبودند؛ بلکه کشور ما در مقابل یک‌دنیا  و در مقابل قدرت‌های بزرگ ظالم  ایستاد، جنگنده‌ها و موشک‌ها و تجهیزات پیشرفته در اختیار صدام گذاشتند که به مردم ما حمله کنند، اما به خواست خدا و جهاد رزمندگان، نتوانستند پیروز شوند.

حجت اسلام امیرمحمودی ‌با اشاره به حضور همه‌جانبه مردم در دفاع مقدس، تصریح کرد: دفاع‌کننده این حمله علاوه بر بسیج و ارتش و سپاه،  به‌وسیله آحاد مردم بصیر انجام گرفت و مردم ما پای‌کار بودند حتی خواهران در پشت‌جبهه کمک و پشتیبانی جنگ را به عهده داشتند و همه در صحنه بودند و پای‌کار نظام ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه همه دنیا پشت سر صدام ایستادند؛ اما یک وجب از خاک کشور به تاراج نرفت، خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس ایران عظمت و توانایی خود را به دنیا نشان داد و نتیجه مقاومت ایران بود که مردم عراق حشدالشعبی را تشکیل دادند و جانانه مقابل داعش و تکفیری ایستادند که حرکت، الگو از ایران در دفاع مقدس بوده است.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس دشمن زیرساخت‌های حساس را بمب باران کرد و کشور ما بعد این حملات ایمن‌سازی و پدافند را قوی را
شروع کرد که امروزه کسی چشم بد به مرزهای ما را ندارد و این اقتدار از نتایج دفاع مقدس است.

اگر امنیت نباشد فرهنگ و اقتصاد نابود می شود

حجت السلام امیرمحمودی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح جزء نوامیس کشور هستند، اظهار کرد: نیروهای مسلح امنیت‌ساز هستند
امنیت نباشد، فرهنگ و اقتصاد و....نیست و تمام کارها در سایه امنیت شکل می‌گیرد.

امام‌جمعه موقت شهرستان چابهار با اشاره به سخنرانی ریاست محترم جمهوری در نیویورک، ضمن تشکر از مواضع مطرح شده، افزودند:
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران مطالبی را عنوان کرده که سیاست ظلم‌ستیزی و شجاعت را به دنیا نشان داد؛ با نشان‌دادن قرآن کریم که اخیراً در برخی از کشورهای به‌ظاهر متمدن مورد اهانت دشمنان قرار گرفته بود جایگاه و اهمیت کلام‌الله مجید را نزد ما نشان داد و با نشان‌دادن عکس سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، روحیه انقلابی و مقاومت ما و همچنین تروریست بودن آمریکای جنایت‌کار را آشکار کردند.

وی با اشاره به ایام بازگشایی مدارس، تصریح کرد: در فصل شروع مدارس فکر دانش‌آموزان بی‌بضاعت باشیم و نظارت بر قیمت‌ها صورت بگیرد که بعضاً بی‌حساب قیمت‌ها را گران می‌کنند که فشار بر قشر متوسط و ضعیف جامعه می‌آید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیرمحمودی با اشاره به‌روز گردشگری افزودند: چابهار یکی از مناطق خوب برای گردشگران است که متأسفانه امکانات اولیه در بسیاری از این مناطق مستعد گردشگری وجود ندارد؛ مشکل بنزین برای مسافران زیاد وجود دارد و صفوف طولانی بنزین باعث این می‌شود که اولین سفر تبدیل به آخرین سفر مسافران و گردشگران شود.

انتهای خبر/
 
جمعه ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب: 457975
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *