۰
سرپرست اداره شیلات شهرستان دشتیاری؛

باید فرهنگ پرورش آبزیان در منطقه افزایش یابد

سرپرست اداره شیلات شهرستان دشتیاری گفت: همان گونه که استفاده از آبزیان مهم است، پرورش آن هم دارای ارزش بالایی است.
باید فرهنگ پرورش آبزیان در منطقه افزایش یابد
آزاده سادات حسینی دشتیاری آب‌های داخلی در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: امروز با برگزاری اولین جشنواره طبخ آبزیان با محور طبخ ماهیان آب شیرین در شهرستان دشتیاری در خدمت مردم شهرستان بودیم که خوشبختانه استقبال خیلی خوبی توسط شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان به عمل آمد.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره آموزش و ترویج فرهنگ مصرف آبزیان و افزایش سرانه مصرف آبزیان و افزودن ماهیان آب شیرین در سبد غذایی خانوار است.

حسینی با بیان اینکه شهرستان دشتیاری یک شهرستان ساحلی است، تصریح کرد: اکثر افراد این منطقه از آبزیان دریایی استفاده می‌کنند؛ اما ما می‌خواهیم علاوه‌برآن فرهنگ آبزی‌پروری نیز در این منطقه افزایش یابد؛ چون ارزش غذایی هر دوی این‌ها یکسان است.

وی تصریح کرد:در این جشنواره تعداد ۲۵ نوع غذای دریایی متنوع که همگی با ماهیان آب شیرین تهیه شده بودند در معرض بازدیدکنندگان و مسئولین استانی و شهرستانی قرار گرفت و جهت تشویق بانوان خوش‌سلیقه از همگی آنها با اهدای جوایز و لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: این جشنواره اولین جشنواره طبخ آبزیان در شهرستان دشتیاری بوده و ما امیدواریم که بتوانیم در سال‌های آتی با تداوم این روند و برگزاری جشنواره‌های مختلف و هدایت بهره‌برداران به سمت پرورش ماهی‌ها در منابع آب شهرستان و استخرهای دو‌منظوره کشاورزی و پرورش ماهی بتوانیم بهره‌بری بالایی با استفاده از علم نوین و طرح‌های دانش‌بنیان داشته باشیم.

انتهای خبر/
 
شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 457969
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *