۰
امام جمعه شهرستان چابهار:

مدیری که تقوا نداشته باشد نباید برای هیچ مسئولیتی انتخاب شود

امام‌جمعه شهرستان چابهار گفت: شرط لازم برای انتخاب مدیر کارآمد برای جامعه اسلامی این است که وی در کنار تخصص تقوای کافی را نیز داشته باشد.
مدیری که تقوا نداشته باشد نباید برای هیچ مسئولیتی انتخاب شود
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد موسوی امام‌جمعه شهرستان چابهار در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، گفت: اگر می‌گوییم مدیران جامعه تقوا داشته باشند نه این که شرط کافی باشد؛ بلکه شرط لازم است؛ یعنی اول تقوا داشته باشد و بعد تخصص داشته باشد؛ یعنی هر دو با هم باشند تا مدیری کارآمد باشد و مفید برای جامعه باشد؛ لذا باید توجه شود که تخصص و تقوا توأم با هم باشند.

وی ادامه داد: پس اگر کسی همه صلاحیت‌ها را داشته باشد؛ ولی تقوا نداشته باشد و اگر در طرف دیگر متخصص باتقوایی باشد باید این فرد باتقوا را انتخاب کنید.

 امام‌جمعه شهرستان چابهار با اشاره به ۷ صفر سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، خاطرنشان کرد: بحث صلح امام حسن مجتبی علیه‌السلام کم از قیام امام حسین علیه‌السلام نداشت؛ چراکه امام در ابتدا قیام کردند؛ اما به به‌خاطر بی‌بصیرتی امت پشت امام را خالی کردند و خیانت نمودند به امام و امام را حتی مجروح نمودند.

وی با اشاره به وظایف خطیر دولت در مدیریت کشور گفت: وظیفه دولت اول حفظ مرزها است و باید از مرزها پاسداری کند چه مرزهای زمینی و چه فرهنگی، وظیفه دوم حافظ منافع مظلوم باشد و نباید کوتاهی کند از دستگیری مظلوم و مبارزه با ظالم، وظیفه سوم دولت اسلامی حق ندارد کوتاهی کند در عزل مسئولان ناشایست است و باید افراد شایسته و نوآور و باتقوا به کار گیرد.

حجت‌الاسلام سید محمد موسوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: رهبری بیان داشته‌اند «که دولت اسلامی باید ارزش‌های اسلامی را حفظ کند و یک دیپلماسی عزتمندانه را پیش بگیرد» کمااینکه می‌بینیم همه کشورها کم‌کم دست دوستی به سمت کشور دراز کردند.

وی با اشاره به رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۱۰، گفت: مهاجر ۱۰ حداکثر ۴۵۰ لیتر ظرفیت سوخت و سیصد کیلوگرم ظرفیت محموله دارد. حداکثر سرعت آن به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به گزارش رسانه‌ها این پهپاد می‌تواند بدون توقف تا ۲ هزار کیلومتر و در ارتفاع ۷ هزارمتری پرواز کند که اینها همه نشان از اقتدار ملی و سرافرازی اسلام و مسلمین است.


انتهای خبر/


 
جمعه ۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 457961
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *