۰
سرپرست فرماندار شهرستان دشتیاری؛

دشتیاری پیشانی ورود زوار پاکستانی به کشور است

سرپرست فرماندار شهرستان دشتیاری گفت: باتوجه‌به ورود گسترده زائرین از مرز ریمدان به کشور این شهرستان با اقداماتی زیرساختی که در مرز انجام شده آماده استقبال از این زائرین است.
دشتیاری پیشانی ورود زوار پاکستانی به کشور است
محمدعلی رافت در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران؛ اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه سال گذشته اولین سالی بود که به‌صورت رسمی ورود زائرین پاکستانی را از مرز ریمدان داشتیم مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که در سال جاری در جهت رفع این مشکلات و ایجاد زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی و همچنین ستاد اربعین استان مصوبات خوبی داشتیم که تعدادی از آنها به مرحله اجرا رسید و تعدادی از آنها در حال اجرا است؛ اما متأسفانه تعدادی نیز محقق نشده که با جدیت در حال پیگیری و دلیل عدم اجرای آنها هستیم.

وی با بیان اینکه امکاناتی که هم اکنون در حال احداث است، به‌صورت موقتی می‌باشد، تصریح کرد: به این دلیل که طرح جامع در حال تدوین است به‌محض تصویب این طرح و اعتبار برای اجرا اقدام به ساخت خواهیم کرد و بناهای فراهم شده موقت تخریب خواهد شد.

 رافت با اشاره به شرایط آب‌وهوایی این منطقه، اظهار کرد: اولین موردی مهم وجود سایه‌بان بود که در سال گذشته با کمبود سایه‌بان مواجه بودیم برخی از سایه‌بان‌ها به‌صورت موقت بوده و حدود هزار 700 متر سایه‌بان در سال گذشته داشتیم و امسال هزار 500 متر دیگر به مجموع این سایبان‌ها اضافه شد و هم اکنون جمعاً سه هزار 200 متر سایه‌بان ثابت در گذرگاه مرزی ریمدان داریم.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۴ گیت داشتیم و امسال ۱۰ گیت دیگر به این تعداد اضافه شده و هم اکنون مجموعاً ۱۴ گیت داریم که باید گفت که این گیت‌ها باتوجه‌به جمعیتی که در کشور ورود و خروج می‌کنند تعریف و مدیریت می‌شود.

سرپرست فرماندار شهرستان دشتیاری با اشاره به شرایط زمینی این منطقه، تصریح کرد: شرایط آبرسانی با حفر چاه در این منطقه امکان‌پذیر نیست؛ زیرا که چاه‌های عمیقی حفر شد؛ اما به آب نرسیدیم؛ لذا تأمین آب مرز از طریق خط انتقال سه‌راهی و سد پیشین و همچنین سد زیردان در حال انجام است و اعتباراتی از سال گذشته به بحث آبرسانی تأسیس داده شد که حدود ۷۳ میلیارد بوده و ۱۴/۵کیلومتر آن احداث شده است.

وی بیان کرد: یکی از مصوبات ستاد اربعین رساندن آب پایدار به مرز ریمدان بوده که در تعهد شرکت آبفا صورت‌گرفته و سال گذشته تعدادی تانکر ثابت در محل مرز منتقل شده و به‌وسیله پمپاژ آب موردنیاز موکب‌ها و مردم تأمین می‌شده و در حال حاضر این کار برای امسال نیز انجام شده و ما امیدواریم با تلاش و همت مضاعف انشا الله بتوانیم آب پایدار را به مرز ریمدان برسانیم.

وی در پایان تصریح کرد: اقدامات انجام شده محصول تلاش و همکاری و همت همه دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری، گمرک، بهداشت، حمل‌ونقل جاده‌ای، راهداری و اداره برق می‌باشد که هر کدام نقش ارزنده و بسزایی داشتند.

انتهای خبر/


 
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۹
کد مطلب: 457957
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *