۰
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی؛

محرومیت‌زدایی در قصرقند، دشتیاری و حاشیه شهر چابهار جزو اهداف بنیاد است/ تا پایان سال احداث ۳۰۰ هزار مسکن در این مناطق به پایان می‌رسد

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: برنامه‌های خوبی برای رفع محرومیت در جنوب استان سیستان و بلوچستان داریم که الحمدلله بسیاری از برنامه‌های ما در این مکان‌ها اجرایی شده است.
محرومیت‌زدایی در قصرقند، دشتیاری و حاشیه شهر چابهار جزو اهداف بنیاد است/ تا پایان سال احداث ۳۰۰ هزار مسکن  در این مناطق به پایان می‌رسد
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ظهر امروز در جلسه مدیران کل استانی و فرمانداران جنوب استان در محل فرمانداری شهرستان چابهار، گفت: بنیاد مستضعفان کشور در بخش اقتصادی اعلام آمادگی کرده حدود ۱۴ هزار میلیارد برای گازرسانی به این استان اختصاص داده و آماده سرمایه‌گذاری برای توسعه فرودگاه چابهار و خط انتقال پست نیز است.

وی با بیان اینکه این بنیاد جهت توسعه بندر چابهار نیز آمادگی لازم را دارد، تصریح کرد: حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش بندری در قسمت تخلیه اختصاص داده و در بخش‌های دیگر آماده فعالیت هستیم.

فتاح با اشاره به تعهدات ایجاد شده در سفر قبلی خود به استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در بحث تعهدات و خدمات مربوط به محرومیت‌زدایی سال قبل به این استان سفری داشتم و توافقاتی شده بود امروز آن را مرور کردیم که خوشبختانه اکثر آنها انجام شده و تنها زوایای کوچکی مانده بود که به همت عزیزان ما در شهرستان‌ها انشا الله حل خواهد شد.

وی اظهار داشت: هزار ۳۰۰ واحد مجموعاً در شهرستان‌های جنوبی استان در حال احداث بود که حداکثر تا ۵ ماه آینده تمام خواهد شد و قول دادیم مجدداً این عدد تکرار شود؛ یعنی هزار ۳۵۰ واحد نیز می‌توانیم به تعهدات مسکن در قسمت جنوبی استان اضافه کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان برای وام قرض‌الحسنه اشتغال ضروری در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت‌زدایی اختصاص و آن را در اختیار استاندار و معاون استاندار قرار دادیم که انشا الله به عدالت توضیح خواهد شد.

فتاح با بیان اینکه در حوزه زیرساختی جنوب استان برنامه‌های اجرا کردیم، خاطرنشان کرد: دو سال قبل ۳۰۰ عدد ترانس برق توزیع کردیم که مؤثر بوده و از افت ولتاژ و قطعی برق جلوگیری کرده و در کیفیت برق خانگی مؤثر بوده است و به علت تقاضاهای مختلف ۲۰۰ دستگاه ترانس مجدداً خریداری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تقاضا برای دستگاه آمبولانس بسیار بوده، بیان کرد: ما اخیراً در ماه گذشته سه دستگاه آمبولانس به استان اهدا کردیم؛ ولی چون محرومیت و مشکل تهیه آمبولانس داریم شاید بتوانیم از طریق منطقه آزاد آن را تهیه کنیم البته بنده نیز قول می‌دهم اگر قابل‌تهیه باشد آن را تهیه کنم بالاخره نیاز جنوب استان تأمین شود.

فتاح ادامه داد: مناطق هدف ما قصرند، حاشیه شهرستان چابهار و شهرستان دشتیاری است و تقاضاهایی برای شهرستان‌های دیگر بوده که ما مانعی برای ارائه خدمات نداریم منتها باید تعداد مناطق هدف را استانداری تأمین کند و ما بتوانیم مناطق هدف جدید داشته باشیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار مورد بسته معیشتی نیز به جنوب استان اختصاص خواهیم داد. تصریح کرد: طبق روال گذشته کمک‌هایی به کمیته امداد و بهزیستی بخش‌های مرکزی و شمالی و جنوب استان را خواهیم داشت و حدود ۱۰ میلیارد تومان نقداً به کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۱۰ میلیارد تومان نیز به بهزیستی اختصاص خواهیم داد تا شهرستان‌های جنوبی استان بتوانند آن را برای موارد ضروری هزینه کنند.

انتهای خبر/



 
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب: 457949
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *