۰

لایروبی اسکله تیس در انتظار صدور مجوز محیط زیست و تخصیص اعتبار است

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: لایروبی اسکله تیس به دلیل صادر نشدن مجوز زیست محیطی و تخصیص اعتبار به تاخیر که اخذ مجوزهای لازم در دستورکار منطقه آزاد چابهار قرار دارد.
لایروبی اسکله تیس در انتظار صدور مجوز محیط زیست و تخصیص اعتبار است
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران به نقل از ایرنا،معین الدین سعیدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: اقدامات خوبی در بحث پیگیری مطالبات و مشکلات مردم به ویژه صیادان و اهالی روستا انجام شده که امیدواریم با همت دولت مردمی آیت الله رئیسی حل شوند.



وی بیان کرد: آبرسانی روستای تیس توسط منطقه آزاد چابهار انجام شده و در مراحل پایانی قرار دارد و تا پایان مرداد ماه سالجاری به بهره برداری کامل خواهد رسید.



نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی افزود: مرکز جامع سلامت روستای تیس یکی از ضروریات مهم بوده که هم اکنون کار آن آغاز شده و طبق برنامه زمان‌بندی شده این مرکز اوایل مهر قابل استفاده برای عزیزان ما در روستای تیس خواهد بود.



وی از اختصاص یک چمن مصنوعی برای زمین مینی فوتبال برای روستای تیس خبر داد و گفت:در صورت آماده سازی زیرساخت زمین ورزشی بزرگ توسط دهیاری یا منطقه آزاد، تامین چمن بزرگ در مرکز پیگیری خواهد شد.



سعیدی با برشمردن اهمیت تعلیم و تعلم برای آینده سازان روستای تیس از اختصاص سهمیه جداگانه برای پذیرش دانش آموزان در دبیرستان دانا و توانای دانشگاه بین‌المللی منطقه آزاد خبر داد و افزود: هم اکنون سهمیه روستای تیس در دبیرستان دانا و توانا ۲ نفر بوده که بطور قطع با توجه به جمعیت روستا در سال آینده این سهمیه افزایش خواهد یافت تا فرزندان ما بتوانند با اطمینان خاطر و با کیفیت آموزشی بهتر به تحصیل بپردازند.



وی به معضل افت ولتاژ برق در تیس اشاره‌ کرد و گفت: چند ترانس برق برای رفع این مشکل در نظر گرفته شده و تکمیل شبکه برق و زیرساخت‌های مورد نیاز به‌ نحوی که رضایت مردم جلب و مشکل آن‌ها برطرف شود از جمله تاکیدی بوده‌ که به مدیران شده و به‌طور قطع یقین در سال آینده مشکلات مربوط به برق این روستای تاریخی حل خواهد شد.



نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم روستای تیس دیگر حرف و شعار از ما نمی‌پذیرند و کار اجرایی می‌خواهند به‌طوری ‌که مشکلات این روستا با توجه به قدمت و تاریخی که دارد می‌بایست زودتر از جاهای دیگر به سرانجام برسد و بارها این موضوع به مدیران شهرستان تذکر داده شده است.



وی ادامه داد: روستای تیس با جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفر از مکان‌های تاریخی و باستانی سواحل مَکُران با قدمت ۲۸۰۰ سال هست و از آغاز تاسیس منطقه آزاد از سال ۱۳۷۲ تنها روستای محدوده منطقه آزاد بوده و همچنان با مشکلات و نبود زیرساخت‌ها مواجه بوده و نیازمند توجه بیشتر مسوولان استانی و کشوری است.


انتهای خبر/
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب: 457924
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *