۱
مدیر فرودگاه بین المللی چابهار و کنارک؛

دو کاروان حجاج از فرودگاه کنارک به سرزمین وحی اعزام خواهند شد

مدیر فرودگاه بین المللی چابهار و کنارک گفت: فردا شب راس ساعت ۲۲:۴۵ حجاج با یک پرواز به سوی خانه خدا اعزام خواهند شد.
دو کاروان حجاج از فرودگاه کنارک به سرزمین وحی اعزام خواهند شد
 مجتبی محمد شهری گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: برای اولین‌بار از فرودگاه بین‌المللی چابهار و کنارک پرواز حجاج به سمت سرزمین وحی را خواهیم داشت.

 وی با بیان اینکه حدود ۲۳۳ مسافر روز دوشنبه ۲۹ خردادماه ساعت  ۲۲:۴۵  با یک پرواز شرکت هواپیمایی هما در قالب دو کاروان اولین پرواز را به سمت جده خواهند داشت، تصریح کرد: مسافرین این پرواز از شهرهای اطراف جنوب استان سیستان و بلوچستان از جمله چابهار، کنارک و خزرآباد غیره هستند.

 مدیر فرودگاه کنارک اظهار کرد: حجاج دو روز قبل از پرواز یعنی روز شنبه ۲۷ خردادماه بار خود را به فرودگاه تحویل دادند تا بارها به‌درستی بازدید شوند و پاسپورت‌های آنها  مهر خروج بخورد و نیمی از کارها انجام می‌گیرد که انشاالله روز دوشنبه حجاج به فرودگاه تشریف آوردند و با صرف زمان کمتری راهی حج شوند.

 وی با اشاره به اینکه به دنبال افزایش پروازهای از فرودگاه کنارک به سرزمین وحی هستیم، خاطرنشان کرد: سپاه، نهاد ریاست‌جمهوری و پلیس گذرنامه همه دست‌به‌دست هم دادند که ان‌شاءالله بتوانیم در سال‌های آینده تعداد پروازهای بیشتری را از این فرودگاه به سمت خانه خدا داشته باشیم.

محمد شهری با بیان اینکه حجاج در سال‌های پیش مشکلات زیادی برای پرواز به سرزمین وحی داشتند، اظهار کرد: در سال‌های گذشته حجاج در جنوب استان باید حدود ۸۰۰ کیلومتر راه تا فرودگاه زاهدان طی می‌کردند و دراین‌بین خطرات زیادی پیشرو بود هزینه رفت‌وآمد حجاج و خانواده‌های آنان مطرح بود. همچنین حجاج باید یکی دو شب جلوتر در شهر زاهدان مستقر می‌شدند و این نیز آنان را دچار مشکل می‌کرد.

 مدیر فرودگاه کنارک با بیان اینکه برای تسهیل در امور حجاج تمهیداتی را در نظر گرفته‌ایم، تصریح کرد: پارکینگ مضاعف برای پیشواز و بدرقه در نظر گرفته شده همان‌طور که مستحضرید پرواز حج نسبت به پروازهای داخلی بسیار متفاوت است و حجم زیادی از مردم برای بدرقه و استقبال به فرودگاه خواهند آمد.

وی ادامه داد: برای نماز حجاج مکانی مفروش و آماده شده است و همچنین امکانات فرودگاه را چندین برابر افزایش دادیم سیستم‌های سرمایشی را در سالن و هواپیما چندین برابر افزایش دادیم.

محمد شهری، خاطرنشان کرد: یک ماه بعد مجدد حجاج به همین فرودگاه تشریف‌فرما خواهند شد و ما منتظر استقبال از آنان خواهیم بود.

انتهای خبر/
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 457913
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *