۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر:

خیز مالاریا در جنوب سیستان و بلوچستان نگران‌کننده است‌

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: شاهد روند افزایشی آمار بیماری مالاریا در جنوب سیستان و بلوچستان هستیم که این موضوع نگران‌کننده است‌.
خیز مالاریا در جنوب سیستان و بلوچستان نگران‌کننده است‌
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران ؛فیض الرحمن رسولی زاده درگفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: با توجه به اشتغال بسیاری از شهروندان جهت امرار معاش با مشاغل کاذب از جمله سخت‌کشی و تردد به کشور پاکستان و عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی شاهد روند افزایشی آمار و مبتلایان بیماری مالاریا در جنوب سیستان‌وبلوچستان هستیم که نگران کننده است‌.



وی افزود: در واقع بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل به افراد منتقل می‌شود.



این مسئول تصریح کرد: جهت پیشگیری از بیماری مالاریا پوشیدن لباس بلند، پرهیز از خوابیدن در فضای باز و از همه مهم‌تر بستن پشه‌بند قبل از غروب تا طلوع آفتاب بسیار حائز اهمیت است.



وی اضافه کرد: شهروندان عزیز به ویژه افرادی که خود با یکی از اعضای خانواده‌ به کشورهای مجاور به ویژه پاکستان و افغانستان مسافرت می‌کنند تاکید می‌شود در صورت مشاهده هر گونه علائم بیماری از جمله تب ولرز و تعریق بلافاصله به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.




رسولی زاده‌ عنوان کرد: مراجعه به موقع بیمار مبتلا به مالاریا به مراکز درمانی می‌تواند ضمن تشخیص به موقع این بیماری به قطع انتقال زنجیره آن نیز کمک کند.



انتهای خبر/ 
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب: 457815
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *