۰

مبلغ صدقه فطریه اهل سنت بلوچستان اعلام شد

امام جمعه موقت اهل سنت چابهار و مدرس حوزه علمیه جامعه الحرمین الشریفین گفت: صدقه فطر یکی از مسائل مهم در ماه مبارک رمضان است که براساس حد نصاب روز محاسبه و با نظریه علما و روحانیان و راهنمایی شیخ الحدیث مولانا عبدالرحمن ملازهی هر سال در منطقه بلوچستان تعیین می‌شود.
مبلغ صدقه فطریه اهل سنت بلوچستان اعلام شد
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران ؛به نقل ازایرنا، مولوی یارمحمد پناد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کسانی که با طلوع آفتاب روز عید فطر دارای ۵۲ تولا و نیم نقره (۶۱۲ گرم نقره) و یا همین میزان وجه نقد، وسایل غیرضروری و اجناس مختلف، ظرف و ظروف و یا طلا و سایر ملزومات باشد در این ماه مبارک رمضان پرداخت صدقه فطر بر آن واجب است.



وی افزود: براساس قیمت روز مبلغ این مقدار نقره هر گرم ۴۷ هزار و ۳۳۱ تومان است یعنی تقریبا براساس معادل وجه نقد ۲۸ میلیون ۹۶۶ هزار ۵۷۲ تومان داشته باشد باید صدقه فطر را پرداخت کند.



امام جمعه موقت اهل سنت چابهار با بیان اینکه میزان صدقه فطریه بیش‌از ۲ کیلو و ۳۲۰ گرم گندم یا آرد و یا چهار کیلوگرم جو، کشمش و خرما و یا قیمت متوسط نقدی آنهاست، خاطرنشان کرد: میزان صدقه فطریه ماه مبارک رمضان امسال در بلوچستان براساس قیمت متوسط گندم استخراج و میزان آن ۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر بزرگ و کوچک تعیین شده و قابل پرداخت است.



وی ادامه داد: صدقه فطریه بر کسانی که واجب شده در طول ماه مبارک رمضان و یا از نیمه ماه مبارک رمضان تا قبل از نماز عید فطر و حتی بعد از آن قابل پرداخت است.



مولوی پناد افزود: صدقه فطریه باید به افراد نیازمند اهدا شود تا بتوانند در طول ماه مبارک رمضان خوراکی های سحری یا افطار و یا لباس نو و یا سایر موارد را برای عید تهیه کنند.



وی گفت: صدقه فطریه فضیلت های زیادی دارد و به عنوان پاک کننده روزه دار از بیهوده گوئی و بد زبانی(در طول ماه مبارک رمضان) و به عنوان طعمه ای برای مساکین مقرر شده است.



امام جمعه موقت اهل سنت چابهار بیان کرد: مصرف صدقه فطریه مانند مصرف زکات هست یعنی به کسانی که گرفتن زکات جایز بوده دریافت صدقه فطریه نیز جایز است و کسانی که مستحق زکات نیستند، مستحق صدقه فطریه نیز قرار نمی گیرند.


انتهای خبر/
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 457813
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *