۰
سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان:

۱۲۰۰ هکتار از سطح مزارع پرورش میگوی سیستان و بلوچستان به زیرکشت می‌رود

سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: در دوره جدید پرورش میگو پیش‌بینی می‌شود حدود هزار و ۲۰۰ هکتار از سطح مزارع پرورش میگوی استان به زیرکشت برود.
۱۲۰۰ هکتار از سطح مزارع پرورش میگوی سیستان و بلوچستان به زیرکشت می‌رود
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران ؛به نقل از عصرهامون،عطاءاله رئیسی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: دوره پرورش میگو در مزارع و سایت‌های پرورش میگوی استان از ابتدای سالجاری با ذخیره‌سازی بچه میگوی تولیدی در مراکز تکثیر استان آغاز شد.



وی افزود: هر ساله باتوجه به شرایط دمایی استان سیستان و بلوچستان با آغاز سال جدید فصل پرورش میگو در نوار ساحلی استان آغاز می‌شود و تقریباً پایان مهرماه با برداشت محصول تولیدی به اتمام می‌رسد.



سرپرست اداره کل شیلات استان تصریح کرد: در دوره جدید پرورش میگو پیش‌بینی می‌شود حدود هزار و ۲۰۰ هکتار از سطح مزارع پرورش میگوی استان به زیرکشت برود که برای این میزان به حدود ۲۳۰ الی ۲۵۰ میلیون قطعه بچه میگو نیاز است.



وی اذعان کرد: در حال حاضر بچه میگوی مورد نیاز مزارع و سایت‌های پرورش میگوی استان از دو مرکز تکثیر داخل استان قابل تأمین بوده و پیش‌بینی می‌شود تعداد ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیون قطعه بچه میگو از مراکز تکثیر فعال استان تولید شود که ضمن تأمین نیاز داخل استان به سایر استان‌های میگو پرور و متقاضی بچه میگو نیز ارسال شود.



رئیسی خاطر نشان کرد:‌ امید می‌رود در سال زراعی جدید حدود سه هزار تا سه هزار و ۵۰۰ تن میگو از مزارع پرورشی سطح استان تولید و روانه بازار‌های مصرف داخلی و خارجی شود.



انتهای خبر/ 
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 457810
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *