۰
​در گفت و گو با علمای اهل سنت مطرح شد:

همه مسلمانان باید امام حسین (ع) را الگوی خود قرار دهند /وحدت شیعه و سنی یک اصل است که باید حفظ شود

علمای اهل سنت،چابهار:موارد زیادی است که نماد وحدت بین اهل تشیع و اهل سنت هستند یکی از نمادهای مهم وحدت، اهل بیت(ع) هستند.
همه مسلمانان باید امام حسین (ع) را الگوی خود قرار دهند /وحدت شیعه و سنی یک اصل است که باید حفظ شود
مولوی عارفی امام جمعه شهر نگور در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، بیان کرد: مگر میشود کسی که خدا و رسولش محمد مصطفی و قرآن کریم را قبول داشته باشد نوه پیامبر امام حسین ع و اهل بیت را قبول نداشته باشد، اهل بیت سفینه نجات عالم اسلام هستند و هرکس بر آن سوار شود بدون شک نجات پیدا خواهد کرد.

امام جمعه شهر نگور،بابیان اینکهامام حسین ع نماد آزادی خواهی و مبارزه با ظلم و ستم است،تصریح کرد:پیروان سایر ادیان و آنان که ظلم و استبداد را قبول ندارند نماد اینان نیز امام حسین (ع) است و امروزه ما در دنیا شاهد این ظلم ستیزی و آزادی خواهی هستیم.

مولوی سید محمد دوتکیده یکی دیگر از علمای اهل سنت شهرستان چابهار در همین خصوص:گفت: مردم سرزمین مکران و دشتیاری، ماه محرم را با نام ماه یا حسین (ع)می شناسند که در واقع برای آنان خاطره شهادت امام حسین(ع) را زنده نگه میدارد.


مولوی دوتکیده با اشاره به اینکه روز تاسوعا و عاشورا که نهم و دهم محرم است بیشتر بزرگان روزه می گیرد،یادآور شد: در روایتی از پیامبر(ص) داریم که روز تاسوعا و عاشورا تاکید شده که روزه بگیرید با این کار همدردی خود را با امام حسین (ع) و یارانش که با لبی تشنه و گرسنه به شهادت رسیدن بیان می نمایند تا اندکی از درد و رنجی را که آنان در دشت کربلا کشیده‌اند را حس کنند.

وی ادامه داد:حضرت امام حسین (ع)در بین اهل سنت جایگاه خاصی دارند،در نزد اهل سنت اصحاب و اهل بیت پیامبر (ص) و یاران پیامبر هر کدام جایگاه ویژه ای دارند، اما امام حسین(ع) چندین جایگاه در نزد اهل سنت دارد چرا که جزء اصحاب پیامبر است و جایگاه اصحاب پیامبر نظر اهل سنت بسیار بزرگ و والاست و همچنین جزء اهل بیت رسول خدا می باشد که جایگاه ویژه‌ای است اهل سنت به اهل بیت رسول خدا احترام بسیار قائل هستند و محبت بسیاری به ایشان دارد.


انتهای پیام/
يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 457579
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *