۰
کارشناس مسائل مذهبی:

ماه رمضان ماه آمرزش گناهان است/روزه داری فواید روحی وجسمی زیادی دارد

حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیکرستان:ماه پر فضیلت رمضان ماه آمرزش گناهان است و باید به خوبی از برکات این ماه استفاده کنیم.
ماه رمضان ماه آمرزش گناهان است/روزه داری فواید روحی وجسمی زیادی دارد
حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیکرستان مدرس حوزه و کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با چهاربهاران در خصوص فضیلت ماه مبارک رمضان گفت:ماه رمضان به معنای واقعی ماه میهمانی خدا است چرا که در این ماه خداونددرهای رحمتش را بر روی بندگانش باز می کند.

وی بابیان این که فضیلت های این بسیار زیاد است،تصریح کرد:این ماه نسبت به دیگر ماه های قمری برتر است چرا که قرآن کریم در خصوص این ماه می فرماید: «ماه رمضان ماهی است که قرآن برای هدایت انسان ها در آن نازل شده است.»

این کارشناس مسائل مذهبی بابیان اینکه تمام کتب بزرگ آسمانی در این ماه نازل شدند،خاطرنشان کرد:این ماه چنان بزرگ و محترم است که کتب ادیان الهی دیگردر آن نازل شده و این خود گوه بر منزلت و فضیلت بالای این ماه مبارک است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیکرستان با اشاره به احادیث مربوط به این ماه،گفت: طبق روایات پیامبر اکرم(ص)در خصوص بزرگی این ماه می فرمایند:«در ماه مهمانی خدا درهاى آسمان در  شب اول  ماه رمضان  باز می گردد و تا شب آخر  آن بسته نخواهد گردید.»

این مدرس حوزه با بیان اینکه خود روزه گرفتن دراین ماه برکات زیادی دارد،تصریح کرد:از مهمترین آثار روانی و جسمانی  روز می توان به خودسازی وتهذیب نفس اشاره نمودکه تاثیر بسازیی در آرامش روانی درزندگی فردی و جمعی دارد.

وی با اشاره به این که روزه داری موجب سلامتی جسمانی می شود،خاطرنشان کرد:طبق تحقیقاتی که دانشمندان داخلی وخارجی انجام داده اند روزه داری در پیشگیری و درمان خیلی از بیمارها تاثیر گذار و برای سلامت جسمی انسان مفید است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیکرستان،یادآور شد:برکات این ماه پرفضیلت را نباید از دست داد چرا که هر عمل خوب در این ماه پاداش زیادی در پیشگاه خداوند دارد و موجب آمرزش گناهان می شود.


انتهای پیام/
يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 457468
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *