۰
کارشناس مسائل سیاسی؛

۱۲ فروردین، روز تعیین سرنوشت و رأی به مردم سالاری دینی است

علی اصغر نصراله نژاد گفت: روز دوازدهم فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز با رأی اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت.
۱۲ فروردین، روز تعیین سرنوشت و رأی به مردم سالاری دینی است
علی اصغر نصراله نژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی درگفت وگو باخبرنگار چهاربهاران؛بیان کرد: جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین یک موضوع را در سطح کشور دنبال کرد و مردم سالاری دینی که نقش مردم در حکومت و هم نوع و دینی بودن حکومت بود را برای مردم ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه در حکومت های گذشته مردم نقشی در حکومت نداشتند، تصریح کرد: قبل از جمهوری اسلامی می‌بینیم که در کشور نه مردم در تعیین سرنوشت نقش دارند نه دینی آنجا هست که در تکامل آحاد مردم باشد، بلکه دین در خدمت حاکمان است تا استفاده خودشان را از آن ببرند، در این زمینه امام (ره) با درایت بالایی که داشتند و با تسلط کامل به مسائل دینی ونقش مردم در تعیین حکومت، نوع حکومت را جمهوری اسلامی اعلام کردند.

نصراله نژاد با اشاره به حضور تاثیر گذار مردم در حکومت فعلی،تصریح کرد: جمهوریت دراین حکومت کاملا مشخص است یعنی نقش اساسی مردم در تعیین حاکمان و نقش اساسی مردم در تمام کارهایی که حالت اجماع دارد، و ابتکار حضرت امام(ره) این بود که جمهوری را از تفکرات کشورهای غربی نگرفت بلکه جمهوری و نقش مردم را در قالب دین از حکومت های  صدر اسلام پیامبر اکرم (ص)و حضرت امیرالمومنین(ع) گرفته بود.

این کارشناس مسائل سیاسی به بیان اینکه  حکومت های لیبرال و دموکراسی ذاتا همان دیکتاتوری فردی است،خاطرنشان کرد: نقش مردم در جمهوری اسلامی با دیگر حکومت های کمونیستی و شاخه دوم تفکر غرب حکومت های لیبرال دموکراسی تفاوت اساسی دارد، و برای اینکه آنها دم از مردم می زنند و نوع حکومت خودشان را برای مردم می دانند و با بررسی دقیق این حکومت ها می بینیم که حکومت آنها از دیکتاتوری فردی بدتر است.

وی ادامه داد: به عبارتی حکومت هایی که قبلاً وجود داشتند به نام دیکتاتوری بودند و بر مردم حکومت می‌کردند و فشار می آورد، ولی این حکومت ها طوری به مردم  حکومت می‌کنند که فشار و ظلم آنها خیلی بیشتر از حکومت های دیکتاتوری فردی است؛ بنابراین نظام جمهوری اسلامی که در ۱۲ بهمن سال 1358اتفاق افتاد یک مدل جدید را هم برای مردم داخل کشور به وجود آورد که با جان و دل مردم به آن رای دادند.

وی ادامه داد: بیش از ۴۳ سال از انقلاب می گذرد و مدل نظام جمهوری اسلامی ایران به جهانیان عرضه شده، و این سیستم حکومتی ایران در چند سال اخیر به تجربه نیز اثبات شده که برای مردم بیشترین ارزش را قائل است.

نصراله نژاد با اشاره به اینکه  سیاست در سطح جهانی در خدمت دیکتاتوری است،تصریح کرد:در مدل های غیر دینی مثل مدل لیبرال دموکراسی که الان در امریکا به عنوان آخرین نسخه ای است که برای بشریت پیچیده شده و حکومت های کمونیستی که به زباله دان تاریخ پیوستند و همیشه دم از مردم می زدندبرای بشریت چیزی جز دروغ و ظلم به ارمغان نیاورده است، به عبارتی زمانی که پای سود محوری و منافع حزبی و گروهی به میان می‌آید دیگر این نوع حکومت ها توانش را ندارند و جرات آن را ندارند که از حقوق بشر دفاع کند.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب: 457465
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *