۰
امام جمعه اهل سنت مسجد جامع زین العابدین (ع ) شهرستان چابهار

خون سیدالشهدا(ع) اسلام را زنده نگه داشت/ علاقه به خاندان اهل بیت و امام حسین (رض) تنها به شیعیان تعلق ندارد

مولوی عبدالرحمان ترنجزر گفت: ماه محرم و عاشورای حسینی یادگاری فداکاری شهدای کربلا است که با خونشان اسلام را زنده نگاه داشتنند.
خون سیدالشهدا(ع) اسلام را زنده نگه داشت/  علاقه به خاندان اهل بیت و امام حسین (رض) تنها به شیعیان تعلق ندارد
مولوی عبدالرحمان ترنجزر؛ امام جمعه اهل سنت مسجد جامع زین العابدین (ع ) شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به اینکه عاشورای حسینی ایصال ثواب برای سالارشهیدان امام حسین (ع)و شهدای کربلا است، افزود: ماه محرم و عاشورای حسینی یادگاری فداکاری حضرت امام حسین (ع)، حضرت عباس(ع)، زینب(س) و شهدای کربلا است که با خون خود و فرزندان طفل و نوجوان خود اسلام را زنده نگاه داشتنند و جلو باطل و نفاق سرخم نکردند.
 
وی بیان کرد: محبت به خاندان اهل بیت و سید الشهدا، تنها به شیعیان تعلق ندارد این مهر در بین بسیاری از اهل سنت جهان اسلام فرا گیر است و در کتب اهل سنت و ادبیات و فرهنگ عمومی مسلمانان سنی مذهب روایات آمده و گواه دارد.
 
مولوی ترنجزر ادامه داد: شهدا زنده اند و نزد اهل سنت خواندن قرآن، ذبح گاو و گوسفند و دادن طعام برای ایصال ثواب ارواح طیبه شهدای کربلا از قدیم رواج داشته است.
 
مولوی اهل سنت چابهار تصریح کرد: بیان فضائل و فداکاری و مظلومیت و شهادت مظلومانه آنان، اشک ریختن در محبت آنان و ادامه دادن راه آنها علامت ایمان و محبت به آل نبی (ص) است.
 
وی گفت: بیان رنج و مشقت فرزندان رسول الله در اجتماع مسلمین در مساجد و همچنین در خطبه نماز جمعه از اقداماتی است که در طول دهه نخست محرم توسط علمای اهل سنت انجام می شود.

مولوی ترنجزر با اشاره به مراسم عزاداری روز نهم و دهم محرم در بین اهل سنت اذعان کرد: این روز یکی از روزهای مهم در مذهب تسنن است در این روز مردم اهل تسنن با خیرات و انفاق به ایتام ارادت خود را به امام حسین(رض) و یارنش نشان میدهند، مراسم جشن و شادی ندارند، به تلاوت قرآن میپردازند و در مسجدها و خطبه ها حضور پیدا می کنند.
 
مولوی اهل سنت خاطرنشان کرد: مردم چابهار با برپایی آیین های نوحه خوانی، تعزیه، روضه خوانی، سخنرانی، سینه زنی و زنجیر زنی همچنان یاد قیام سرور و سالارشهیدان را زنده نگاه داشته اند.
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۵۴
کد مطلب: 456886
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *