۰

تاکید سفیر پاکستان و استاندار سیستان و بلوچستان بر توسعه روابط همه جانبه

در دیدار سفیر جمهوری اسلامی پاکستان با استاندار سیستان ‌و بلوچستان بر تلاش بیشتر مقامات محلی دو کشور برای استفاده از فرصت خدمتی در اختیار جهت بهره‌مندی مردم دوکشور بویژه مردمان ساکن در ایالت بلوچستان پاکستان و استان سیستان و بلوچستان ایران از ظرفیت‌ها و پتانسیلهای موجود تاکید شد.
تاکید سفیر پاکستان و استاندار سیستان و بلوچستان بر توسعه روابط همه جانبه
به گزارش چهاربهاران به نقل از ایسنا، استاندار سیستان وبلوچستان در این دیدار با ابزار خرسندی از همکاری مقامات پاکستانی در افتتاح مرز رسمی ریمدان، بهره‌برداری از این مرز را یک تحول بزرگ در توسعه روابط‌ اقتصادی و تجاری و موجب تحکیم روابط دوستانه دو کشور برشمرد.
موهبتی با بیان اینکه دو کشور جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران، دارای اشتراکات دینی، فرهنگی و تمدنی زیاد و مردم دو سوی مرز هم قرابت های فامیلی بسیاری دارند اظهارکرد: قاعد اعظم در پاکستان و امام خمینی در ایران، دو شخصیت بزرگ جهانی بودند که توانستند سرنوشت خوبی برای ‌کشورشان رقم بزنند به طوری که اکنون این دو کشور از جایگاه ویژه‌ای در منطقه و جهان برخوردارند.
وی گفت: دو بندر چابهار و گوادر مکمل یکدیگر هستند و می توانند در پیشرفت و رفع محرومیت‌ها در مناطق همجوار و توسعه‌ی روابط اقتصادی دو کشور سهیم باشند.
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان؛ استفاده از ظرفیت‌های متقابل، تولیدات و محصولات دو کشور و همچنین صادرات انرژی به پاکستان را مورد اشاره قرار داد و افزود: توجه به صادرات متقابل این محصولات می‌تواند تراز تجاری ما را تا ۵میلیارد دلار افزایش دهد در حالی که تراز تجاری ما در شرایط فعلی ۱ و نیم میلیارد دلار است.
موهبتی تصریح کرد: در مدت حضورم در سیستان و بلوچستان تلاش کرده‌ایم بابرگزاری اجلاس های مشترک اقتصادی با مقامات ایالت بلوچستان پاکستان به نیازمندی‌های مردم دو سوی مرز در حوزه های مختلف بیشتر توجه شود.
وی افزود: در شرایط کنونی دو کشور، گفتگوها می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، لذا باید با استفاده از جایگاهی که دولت به ما داده است برای خدمت به مردم تلاش کرد.
استاندار همچنین فعال‌سازی مرز کوهک- پنجگور و شتاب بخشی امور بازارچه‌های مرزی را که در ارتقاء سطح معیشت مرزنشینان موثر است را خواستار شد و از راه اندازی دفتر وابسته تجاری پاکستان در چابهار که مقدمات آن در وزارت امور خارجه ایران در حال انجام است؛ خبر داد.
سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در تهران هم در این دیدار ضمن تشکر از پذیرش این نشست از سوی استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: تاریخ دو کشور ایران و پاکستان، تاریخ غنی است و این دو کشور از یک تمدن و دارای اشتراکات زیادی هستند.
رحیم حیات قریشی افزود: سراسر مرزهای غربی کشور ما به استان سیستان و بلوچستان متصل است و نقش شما برای توسعه روابط دو کشور بسیار مهم است.
سفیر پاکستان در ایران ادامه داد: ما به تامین امنیت در مرزهای مشترک با ایران پایبندیم و امنیت ایران را امنیت خودمان می‌دانیم.
رحیم حیات قریشی در پایان این دیدار از استاندار سیستان و بلوچستان برای سفر به پاکستان و بازدید از ظرفیت های مختلف این کشور در جهت گسترش روابط دوستانه بین دو کشور دعوت کرد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 456201
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *