۰

برگزاری همایش ملی اقتصاد و تجاری سازی خرما در دانشگاه سیستان وبلوچستان

دبیر علمی همایش ملی اقتصاد، تجاری سازی و فرآوری محصول خرما گفت: نخستین همایش ملی اقتصاد، تجاری سازی و فرآوری محصول خرما در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
برگزاری همایش ملی اقتصاد و تجاری سازی خرما در دانشگاه سیستان وبلوچستان
به گزارش چهاربهاران، علی سردار شهرکی افزود: این همایش در ۲ بخش اصلی برگزار شد که در بخش اول دکتر احمد اکبری رئیس اسبق دانشگاه سیستان و بلوچستان و استاد پیشکسوت گروه اقتصاد کشاورزی، دکتر درمحمد کردی معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان، دکتر مرضیه اسفندیاری رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد، دکتر علی سردارشهرکی دبیر علمی همایش و دکتر کلانتری ریاست سازمان بهروری ایران به سخنرانی پرداختند.
دبیر علمی همایش ملی اقتصاد، تجاری سازی و فرآوری محصول خرما هدف از برگزاری این همایش را اهمیت اقتصادی این محصول در استان و کشور و ایجاد هماهنگی و ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی محققین در این حوزه خواند و افزود: مناطق گرمسیری مستعد تولید محصول استراتژیک خرماست که قابلیت عرضه در سطح جهانی را دارد و باعث افزایش درآمدهای ارزی برای کشور خواهد شد.
وی اظهار کرد: ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خرماست که می تواند در زمینه صادرات این محصول و خروج از اقتصاد تک محصولی و توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی نقش مهمی ایفاء نماید. هم چنین بخش کشاورزی با توجه به ارتباط پیشین و پسین با بخش های صنعت و خدمات از اهمیت بسیار ویژه‌ایی برخوردار است.
دکتر سردار شهرکی افزود: مدیریت بعد از تولید و نبود صنایع و زیرساختهای لازم سد مهمی در راه رسیدن جایگاه واقعی این محصول است که نیازمند برنامه ریزی بسیار دقیقی در این زمینه می باشد.
دبیر علمی همایش ملی اقتصاد، تجاری سازی و فرآوری محصول خرما ادامه داد: در بخش دوم، ۲۰ مقاله برتر به صورت وبیناری در محورهای مختلف همایش ارائه گردیدندکه مهمترین مقاله ها تجاری سازی محصول خرما، اقتصاد و بیمه صنعت خرما، استراتژی ها و راهکارهای برندسازی محصول خرما، تجارت و چالش های جهانی صادرات و واردات  خرما، تحلیل راهبردها و الگوی زنجیره اززش صنعت خرما، نقش بازاریابی الکرونیکی در توسعه و بهبود صنعت خرما بودند.
لازم به ذکر است که این همایش در دانشگاه سیستان و بلوچستان و با حضور محققین و پژوهشگران این حوزه به صورت مجازی برگزار شد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 456200
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *