۰
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چابهار خبر داد:

راه یابی هشت کودک چابهاری به مرحله نهایی پویش کتابخوانی "نامه به نویسنده"/ ایجاد تفکر انتقادی و افزایش مطالعه مهمترین هدف این طرح است

محمدامین محمدی گفت: آثار هشت نفر از اعضای کتابخانه روستای وشنام دری چابهار به مرحله نهایی پویش ملی کتابخوانی "نامه به نویسنده" سال 99 راه یافت.
راه یابی هشت کودک چابهاری به مرحله نهایی پویش کتابخوانی "نامه به نویسنده"/ ایجاد تفکر انتقادی و افزایش مطالعه مهمترین هدف این طرح است
محمدامین محمدی؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: پویش ملی کتابخوانی "نامه به نویسنده" به همت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دفتر یونسیف در ایران به مناسبت هفته ملی کودک و اهمیت گذاشتن به این قشر حساس جامعه با توجه به شیوع ویرویس کرونا مهر ماه امسال با شرکت کودکان و نوجوانان سراسر کشور آغاز به کار کرد.
 
وی افزود: در این پویش کودکان و نوجوانان به نویسنده کتاب هایی که خوانده بودند نامه نوشتن و سوالات و ابهامات ذهنی خود را با آنها مطرح کردند، تا بتوانند بهتر با نویسنده و مطلب مورد نظر خود ارتباط برقرار کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: کودکان چابهاری و ایرانشهری از استان ما هم همزمان با سراسر کشور نامه های خود را به دبیرخانه این پویش ارسال کردند که پس از بررسی های هیئت داوران، از بین آثار 20 کودک عضو کتابخانه روستای وشنام دری چابهار آثار 8نفر از آنها به مرحله نهایی پویش کتاب خوانی "نامه به نویسنده" سال ۱۳۹۹ راه یافتند.
 
وی گفت: هدف از برگزاری این پویش استفاده از امکانات فضای مجازی و فراغتی که به دلیل شیوع بیماری کرونا فراهم شده برای ترویج فرهنگ کتاب و جذب کودکان و نوجوانان به مطالعه و برقراری ارتباط آنها با نویسندگان کتاب است.
 
محمدی اغان کرد: این پویش می تواند در ذهن و اندیشه کودکان و نوجوانان و شیوه مطالعه آنها تاثیرگذار باشد و به بچه اجازه می دهد تا پس از برقراری ارتباط با نویسنده احساسات خود را راحت بیان و حتی نگاه و تفکر انتقادی نسبت به کتاب داشته باشند و انگیزه شان برای مطالعه با برود.
 
وی ادامه داد: خلاقیت در نامه، اصالت، رعایت اصول نگارش، تناسب گروه سنی با کتاب‌خوانده شده، دارا بودن زبان و نگاه کودکانه و نوجوانانه، توانایی ارتباط با مخاطب و شروع و پایان مناسب از جمله شاخص های این پویش برای انتخاب افراد برگزیده است.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار خاطر نشان کرد: در دوره قبل این پویش پنج نفر از بچه های عضو کتابخانه روستای وشنام دری چابهار به عنوان برگزیدگان انتخاب شدند، که پیش بینی می کنیم امسال تمامی افراد راه یافته بتوانند خوش بدرخشند.

انتهای پیام/
 
 
 
 
 
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۲۷
کد مطلب: 456173
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *