اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها در چابهار

16 بهمن 1398 ساعت 8:00

سعید ریگی گفت: به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها با همکاری محیط‌زیست و موسسه موج و مرجان و با شعار "از بین رفتن تالاب‌ها برابراست با از بین رفتن تنوع زیستی" برنامه‌های متنوعی در چابهار برگزار شد.


سعید ریگی، مدیر محیط‌زیست سازمان منطقه آزاد چابهار در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: برگزاری مسابقات رنگ‌آمیزی، مسابقات نقاشی با موضوع پرندگان و حیوانات تالابی، مسابقه انشانویسی، مسابقه دلنوشته ای به مدیر محیط‌زیست و جشنواره تالاب‌ها لکه‌های حیاط ازجمله برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی تالاب‌ها در چابهار بوده‌اند.

وی با اشاره به آشنایی دانش آموزان با تالاب افزود: این برنامه‌ها به‌منظور آشنایی دانش آموزان با مزیت‌های زیست‌محیطی تالاب‌ها و نقش آنها در اکوسیستم منطقه در سه مدرسه سطح شهرستان چابهار برگزار شد.

وی با بیان اینکه محیط زیست نقش مهمی در زندگی بشر دارد ادامه داد: با توجه به اینکه چابهار جایگاه ویژه ای در جنوب شرق کشور به لحاظ زیست محیطی دارد می طلبد تا در سالم نگه داشتن آن کوشش کرد.

وی خاطرنشان کرد: روز جهانی تالاب‌ها سالیانه در تاریخ دو فوریه برگزار می‌شود، این روز در دوم فوریه ۱۹۷۱ در ایران در کنوانسیون رامسر به امضا رسید.

انتهای پیام/


کد مطلب: 454676

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/454676/اجرای-برنامه-های-متنوع-مناسبت-روز-جهانی-تالاب-ها-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir