۰

مخالفت عضو شورای شهر با نام گذاری یک خیابان بنام شهید اهل سنت

۱۰ سال از حادثه تروریستی تاسوعای حسینی در چابهار می گذرد و شورای شهر و شهرداری چابهار نتوانسته نام خیابان مورد نظر را به نام شهید چراغ مکان نامگذاری کند که جای بسی تامل و تاسف است.
مخالفت عضو شورای شهر با نام گذاری یک خیابان بنام شهید اهل سنت
به گزارش چهاربهاران مردم در سایه امنیت شهدای گرانقدر در خاورمیانه حرفی برای گفتن دارند به طوری که ایالات متحده آمریکا که مستبد ترین کشور تاریخ بوده در پرتو همین شهداست که نمی‌تواند مانند کشورهای عربستان، چین، ژاپن و اروپا افکار و تصمیمات خود را به ما تحمیل کند و ما قدردان جانفشانی های این جهادگران خواهیم بود.

شهید عبدالرحمن چراغ مکان از بومیان اهل سنت چابهاری که محل زندگی اش در خیابان پشت کوی بندر می باشد از سال ۸۹ خانواده ایشان خواستار نامگذاری این معبر بنام این شهید بزرگوار می باشند ولی شورای شهر چابهار بنا به دلایل نامعقول تاکنون به این خواسته ترتیب اثر نداده است.

برادر شهید چراغ مکان در این خصوص به خبرنگار ما می گوید: ما بعد از حادثه تاسوعا پیگیر نامگذاری این خیابان بنام شهید هستیم ولی در این مورد ترتیب اثری داده نشد و خیابان دیگری را که در محل زندگی شهید نبود را بنام این شهید زدند ولی چند مدت بعد افرادی از طرف خود شورا و شهرداری تابلو ها را از جا درآوردند.

عبدالکریم چراغ مکان تشریح می کند: الله بخش جدگال عضو شورای شهر چابهار همواره مخالف نامگذاری خیابان محل زندگی ما بنام شهید بوده و می گوید مکران پیشینه چابهار است و نباید نام شهید بگذاریم ولی این خیابان که تردد زیادی ندارد بروند خیابان شلوغ تری را بنام مکران بزنند تا شهرت بیشتری پیدا کند ما می خواهیم همین خیابان خلوت محل زندگی شهید بنامش زده شود.

یک عضو شورای شهر چابهار نیز در گفت و گو با چهاربهاران بیان می کند: ما یک خیابان ۱۶ متری بعد از خیابان مورد نظر خانواده شهید را در سال ۹۱ بنام شهید چراغ مکان نامگذاری کرده ایم ولی تابلو ها توسط افرادی نامشخص منهدم شده اند.

سعید امیری تشریح می کند: هیچ کدام از اعضای شورا مخالفتی با نامگذاری خیابان بنام شهدا ندارند چراکه شهید چراغ مکان بومی چابهار بوده و از خود ماست حتی با برخی از اعضای شورا نسبت خویشاوندی دارد.

برادر شهید چراغ مکان نیست عنوان می کند: چطور می شود که شورا اگر بخواهند نام یک اتوبان در پایتخت را بنام آیت الله رفسنجانی تغییر داده و نامگذاری می کنند آنوقت اعضای شورا نمی توانند نام یک خیابان کوچک را از نام مکران بنام شهید تغییر دهند.

عضو شورای شهر چابهار نیز در پاسخ به این سوال که چرا خانواده شهید از نامگذاری خیابان ۱۶ متری دیگر در حوالی مکران نارضایتی دارند تشریح می کند: ما نمی دانیم چرا خانواده شهید مخالف می باشند و ما به شهدا احترام می گذاریم!

مطمئنا این غرض ورزی عضو مخالف شورای شهر و همراهی اعضا با وی یک خیانت بزرگ به کشور و نادیده گرفتن مقام شامخ شهدا می باشد در جایی که رهبر معظم انقلاب در این خصوص فرمودند:نام شهید و عنوان شهادت بر فراز کوی‌ها و برزنها افتخار و موهبتی برای کشور است که باید ادامه یابد.

انتهای پیام/
سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 454176
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *