۰
به مناسبت روز خبرنگار، مسئولین و فعالان رسانه ای درخصوص پایگاه خبری تحلیلی چهاربهاران چه گفتند؛

چهاربهاران؛ زبان گویای مردم چابهار/ صداقت و امانت در اطلاع رسانی سرلوحه چهاربهاران است

از نگاه مسئولین پایگاه خبری تحلیلی چهاربهاران به عنوان مردمی ترین رسانه در شهرستان چابهار انتخاب شد که صداقت و امانت در اطلاع رسانی را سرلوحه خود قرار داده است.
چهاربهاران؛ زبان گویای مردم چابهار/ صداقت و امانت در اطلاع رسانی سرلوحه چهاربهاران است
به گزارش چهاربهاران، از “اولین سفیران کائنات ” که امانت داران وحی بوده اند تا پیامبران عالی مقام حضرت حق، جملگی به نوعی خبرنگار بوده اند، واما پیش از آنان خداوند “لم یلد و لم یولد” خبرنگاری است که خود خالق خبراست و اعزام کننده خبرنگاران بی شمار؛ مستندترین دفتر یادداشت خبریش قرآن کریم و مطمئن‌ترین خبرنگار اعزامیش محمد(ص) است.

 “خبرنگاری”، تنها یک شغل شریف و یا سخیف نیست، بلکه شخصیتی است جریان‌ساز که دارای قدمتی به بلندی عمر آدمی و خاصیتی به بلندای اعلی‌علیین و یا به پستی اسفل سافلین است.

 “خبرنگار" تیغی دو لب است که می‌تواند جوامع بشری را به صلاح و سداد برساند، مانند: اولیاء، صالحان، عارفان، حکیمان، شهیدان، فرهیختگان و خواص جهان هستی که علاوه بر ماموریت ذاتیشان بطور عام “خبرسازان” و “خبرنگاران” نیز بوده‌اند یا اینکه همنوعان خویش را به تباهی بکشاند و به روز سیاه بنشاند.
 
خداوند خبیر، خبرنگاری است که خود خالق خبر و ارسال کننده خبرنگاران بی‌ شماری است که مستندترین دفتر یادداشت خبریش قرآن حکیم و عزیزترین خبرنگار اعزامیش، حضرت محمد‌ مصطفی (ص) است.

در همین راستا و بهانه این روز پایگاه خبری تحلیلی چهاربهاران، در گفتگو با مسئولان و فعالان سیاسی نظرات آنان در مورد این پایگاه خبری را جویا شده است که با هم در زیر می خوانیم.

محمدامین محمدی رئیس اداره ارشاد اسلامی چابهار؛ خبرنگار مرزبان حوزه مجازی است
کار خبرنگاری به نوعی مرزداری در حوزه مجازی است، خبرنگار مرزدارانی تاثیرگذار در همه عرصه ها و در جامعه هستند؛ اخباری که منتشر می شود در واقع حق الناس است به قول علمای اسلام هر نوع کوتاهی و قصور در این زمینه گناه محسوب می شود.
مجموعه چهاربهاران تا کنون در عرصه خبری و پوشش برنامه و حوادث زحمات زیادی کشیدند و در اکثر زمینه ها عملکردشان موفقیت آمیز بوده است و بر خود لازم میدارم از کلیه همکاران و زیر مجموعه سایت و افرادی که در این حوزه زحمت می کشند تقدیر و تشکر داشته باشم.
 
سید محمد درتکیده مدیرانجمن اهل قلم بلوچ؛ چهاربهاران با درج اخبار واقعی، از شایعات و اخبار ضد و نقیض در فضای مجازی جلوگیری می کند
عملکرد سایت چهاربهاران، مثبت است، انتقال به موقع اخبار و اتفاقات شهرستان چابهار از نکات مثبت این پایگاه خبری است و درج اخبار واقعی و دقیق و انعکاس آن به مردم بر اعتبار این رسانه افزوده است.
شفاف سازی در اخبار وشایعات منتشره در فضای مجازی از رسالت های مهم سایت چهاربهاران است؛ شایعات و اخبار ضد ونقیض در فضای مجازی بسیار زیاد است و معمولا بدون مستندات، باعث تشویش اذهان عمومی مردم می شود و بهتر این است سایتهای ریشه دار و ارزشی همانند چهاربهاران نسبت به شفاف سازی خبر قبل از اینکه توسط رسانه های بی شناسنامه انعکاس داده شود اقدام کند.

عمر بلوچ رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار؛ چهاربهاران؛ صداقت را سرلوحه کار خود قرار داده است
ضمن تبریک روز خبرنگار به جامعه پرتلاش خبرنگاران چهاربهاران؛ سایت فعالی دارید که اطلاع رسانی بروز که نتیجه زحمات همه دست اندرکاران این سایت می باشد.
 چهاربهاران سایتی مستقل و بدون غرض ورزی و با صداقت کامل جهت ارتقاء سلامت خبر تلاش می کند یکی ازسایت های موفق جنوب استان است.
خبرنگاری شغل نیست هنر است عشق است نگاه تازه به رویدادها با وجود تمام مشکلاتی که سر راه خبرنگاران وجود داره، باتوکل در پناه ایزد منان موفق و موید باشید.
 
مهدی عامری ریس کنفدراسیون جهانی ورزش در غرب آسیا و فعال رسانه ای؛ سایت چهاربهاران زبان گویای مردم چابهار است
سایت چهاربهاران زبان گویای مردم چابهار است؛ ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران عزیز و خصوصا خبرنگاران سایت مردمی چهاربهار؛ چهاربهار را چهاربهارانی میخواست تا توصیف زیباییها و بررسی مشکلات کند و این امر با چهاربهاران محقق شد.
چهاربهاران را مدت 4 سال است پیگیری میکنم کیفیت اخبار و امین بودن در اطلاع رسانی از مشکلات به عنوان پیشنهاد و یا انتقاد در این سایت به وضوح دیده میشود که نشان از تعهد و رسالت خطیر این سایت را می رساند
الحمدالله این رسانه بسیار عالی عمل کرده چه در حوزه اخبار شهرستان و چه استان که باید دست مریزاد باید گفت.
سادگی سخن و بدون ابهام و رسیدگی به مشکلات و پیاده کردن طرح هایی که نظرسنجی مردم با مشارکت بالا حضور داشته باشند را این سایت در دهه اخیر را رقم زده؛ برخود میبالم که یکی از افرادی هستم که لحظاتم رو پیگیر اخبار این سایت هستم.
در صدای مردم در این مدت کم خیلی عالی حضور پیدا کرده است و مشکلات مردم به خوبی به مسئولین منعکس می کنند.
انتظارم این است مثل سالهای گذشته صداقت در رفتار و اخلاق خبری روادامه دهد و صدای مردم و مسولین باشد.
برخود لازم میدانم از عزیزان و دست اندرکاران این سایت تشکر کنم و آرزوی توقیق روز افزون را خواهانم.
 
حسن تاوانه رئیس اداره بهزیستی چابهار؛ انعکاس سریع به موقع اخبار نقطه قوت چهاربهاران است
ضمن تبریک روز خبرنگار به جامعه پرتلاش خبرنگاران چهاربهاران؛ سایت فعالی دارید که اطلاع رسانی بروز که نتیجه زحمات همه دست اندرکاران این سایت می باشد.
 به سه یکسال است که با این سایت و کانال تلگرامی آشنا هستم و بیشتر اوقات اطلاعات اخبار از این رسانه پیگیری می کنم در حال حاضر تاکنون ضعفی مشاهده نکرده ونقاط قوت ان انعکاس سریع به موقع اخبار می توانم اشاره کردو نام برد حفظ روند بی طرفی در ارائه اخبار همچنان مورد انتظار ماست همانگونه تابه امروز ان این مهم به درستی انجام گرفته است.

امید رضا مشهدی رئیس اداره برق چابهار؛ با بیان مشکلات به رسالت خود عمل کرده است
ضمن تقدیر و تشکر از کلیه زحمات جنابعالی، حقیقتا به دور از تعارف پایگاه خبری تحلیلی چهاربهاران بعنوان یک رسانه با اطلاع رسانی به موقع خدمات و اطلاع رسانی مشکلات و همچنین فرصت ها و تهدیدهای حوزه عمل خود به بهترین نحوه توانسته به رسالت خود عمل کند.
شما با جلب اعتماد بسیار خوبی که از ادارات کسب کردید میتوانید همکاران مجازی در تمام ادارات داشته باشید که بروزترین اخبار داغ را برای شما ارسال کند.

رحیمی استاد دانشگاه چابهار؛ سلامت رفتار و صداقت گفتار سرلوحه کار چهاربهاران است
 چهاربهاران سایت فوق العاده خوبیست که سلامت رفتار و صداقت گفتار سرلوحه کارشون قرار داده است.
خیلی انلاین وبروز است، من واقعا اطلاعات خوبی ازاین سایت میگیرم، تاثیرگذار و کاملا جا افتاده است.
به نظر بنده، چهاربهاران اعتماد مخاطبین را کاملا جلب کرده است و این هم به دلیل صداقت در قلم آنهاست؛ آرزوی موفقیت برای خبرنگاران و زیرمجموعه این سایت دارم.
 
سلیم هوت رئیس بازارچه مرزی ریمدان؛ چهاربهاران؛ بیان دردهای کسانی است که نمی توانند بگویند و فریادشان بی صداست
این روز را به تمامی خبرنگاران بخصوص خبرنگاران "پایگاه خبری تحلیلی چهاربهاران" تبریک عرض می کنم که نوشته هایتان طلوع حقیقت و بیان دردهای کسانی است که نمی توانند بگویند و فریادشان بی صداست.
امروز روز خبرنگار است، روز  قلم به دستان عاشق مردم، روز کسانی که با کمترین امکانات رفاهی، کم ترین حقوق ها و کم ترین امنیت شغلی تنها برای خدمت به مردم و اطلاع رسانی صحیح قدم در این راه می گذارند و همواره در کنار مردم هستند.
بنده از شما سروران این سایت کمال تشکر و قدردانی را داریم که مشکلات، راهکارها و خبرهای منطقه چابهار و حومه را منعکس و پیگیری می کنید و پیشنهاد بر این است که مشکلات نشر داده شده در سایت تا وصول نتیجه از طریق همین سایت پیگیری و مرتفع شود و نیز سعی بر این شود که با مسئولین مربوطه و مردم منطقه مصاحبه و مستند سازی شود.
بنده نیز به نوبه خودم از تمامی شما خبرگزاران بزرگوار سایت خبری تحلیلی چابهاران که مشکلات منطقه محروم را نشر میدهید تشکر و قدردانی مینمایم.

هومن حسینی فعال سیاسی؛ چهاربهاران به عنوان یک پایگاه محلی انعکاس صدای مردم است
تبریک عرض میکنم روز خبرنگار به دست اندر کاران پایگاه خبری چهاربهاران و خسته و نباشید خدا قوت میگم به شما
پایگاه خبری چهاربهاران که به عنوان یک پایگاه محلی شناخته شده با رویکرد انعکاس صدای مردم و پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان چابهار تا به این جا خوب عملکرده و جای تقدیر دارد
من از سال ۹۳ پایگاه خبری چهاربهاران دنبال میکنم و به صورت روزانه اخبار شهرستان چابهار مرور میکنم .
چهاربهاران با وجود عملکرد مثبتی که داشته اما همچنان میطلبه اصل بی طرفی خودشو حفظ کنه و وارد جناح بندی ها نشود.
از نقاط قوت سایت شما پیگیری مشکلات مردم که اصلی ترین وظیفه یک پایگاه خبری محلی است.
و انتظار من و همه شهروندان چابهار اینست با همین تلاش و پشتکار همچنان در جهت شفاف سازی عمل کنید و همیشه صدای مردم باشید.

محمد احمدی فعال سیاسی و دانشجوی دانشگاه چابهار؛ چهاربهاران مرجع اطلاع رسانی شهرستان است
به نظرم همین که تونستيد بعنوان مرجع شماره يک اطلاع رسانی موثق مردم منطقه چابهار شناخته بشید یعنی موفق بودید اما این پایان کار نیست.
من از حدود 4 سال پیش که بعنوان دانشجو وارد شهر چابهار شدم معمولا دنبال میکنم.
به نظر من رسانه شما تو حیطه اطلاع رسانی مسائل اجتماعی و حوادث اجتماعی و تا حدودی هم مسائل سیاسی شهر توانسته موفق باشد.
چهاربهاران به نظرم هنوز خیلی جای رشد داره و البته زمینه و پذیرش عمومی رو هم دارد.
و به مسائل سیاسی اجتماعی شهر علاوه بر مسائل فرهنگی و دانشگاهی میتواند بعنوان پلي برای رشد باشد.

 پایگاه خبری تحلیلی چهاربهاران، از تمامی مسئولان و اداراتی که با این سایت همکاری می کند تشکر ویژه دارد اما در اغلب موارد خبرنگاران برای حضور در جلسه یا موقعیت توسط مردم و بویژه مسئولان نادیده گرفته می شوند.

انتهای پیام/
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 454003
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *