۰

اجرای پروژه کارآفرینی زیست بوم در پارک علم و فناوری چابهار

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در پارک علم و فن آوری چابهار ۱۸ شرکت استارتاپی حضور دارندکه حوزه فعالیت این شرکت ها برق، صنایع غذایی، زیست فناوری، رشد گیاهان دارویی و خدمات پزشکی و تولید خودروهای برقی می باشد.
اجرای پروژه کارآفرینی زیست بوم  در پارک علم و فناوری چابهار
به گزارش چهاربهاران سورنا ستاری در مراسم افتتاحیه پارک علم و فناوری «مکران» که ظهر امروز در منطقه آزاد چابهار با حضور استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد افزود: امیدورایم با افتتاح این پارک گامی برای بهبود زیست بوم فناوری و نوآوری منطقه و سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوپا، استارتاپ ها و حمایت از جوانان فناور برداشته شود.

وی با بیان اینکه افتتاح این پارک علم و فناوری استفاده از ظرفیت های بومی منطقه و همکاری در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را نیز تسهیل و تسریع می کند ادامه داد: پارک علم و فناوری مکران در فضایی با وسعت ۱۰۰ هکتار، زمینه را برای استقرار واحدهای دانش‌بنیان و فناور فراهم کرده تا از این طریق بخشی از زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری کشور با شتاب در مسیر خود حرکت کند.

وی در تشریح جزییات این پروژه ادامه داد: اختصاص یک هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای فیزیکی ساخته شده و هفت هزار متر مربع عرصه در حالی روند اجرایی به خود گرفته که به زودی دست کم ۳۰ هکتار زمین برای شکل گیری ذخیره کارآفرینی و ارزش آفرینی مبتنی بر صنایع اختصاص می یابد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: بنابراین کسب و کارهای دانش‌بنیان، فناور و صنایع خلاق در پارک علم و فناوری مکران فضایی برای رونق کسب و کارهای فناورانه و پرورش ایده‌های نواورانه خود خواهند یافت.

وی در خصوص بهره برداری از پروژه بیمارستان آنلاین تصریح کرد: این پروژه، حاصل همکاری اساتید علوم پزشکی تهران و دانشگاه بین المللی چابهار و پارک فناوری مکران است که با هدف تسهیل دسترسی بیماران در اقصی نقاط کشور به پزشک ومشاوره درمانی به بهره‌برداری رسید.

وی عنوان کرد: در این پلتفرم ارتباط تصویری و صوتی پزشک و بیمار در وقت معین و کوتاه ترین زمان فراهم شده است و ارسال تصاویر مرتبط با بیمار از دیگر امکانات در این پلتفرم می باشد.

ستاری با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تولید و فرآوری محصولات ایران‌ساخت در حوزه شیلات چابهار ساخته شده است اذعان کرد: طبق شواهد چهار شرکت «ساحل صید کنارک»، «پروتئین آرمان جنوب»، «دانه طلایی چابهار» و «آرمان گستر نوین کنارک» در این مجموعه صنعتی فعالیت می‌کنند که با فعالیت هر یک از این شرکت های فناور گامی برای تحقق اقتصاد دانش بنیان برداشته شد.

فرآورده‌های کنسروی، فرآوری ماهیان صنعتی، بسته بندی ماهیان تجاری و میگو، پودر ماهی و همچنین درب و قوطی فلزی کنسرو جزو مهم‌ترین تولیدات این مجموعه‌ها در زنجیره محصولات دانش‌بنیان غذایی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصلی ترین هدف این شرکت ارائه محصولات سلامت محور بر پایه آبزیان است و در همین راستا پروژه جایگزینی گوشت قرمز با گوشت ماهی تن و همچنین تولید محصولات خورشتی با ماهی تن در گروه تحفه از دو سال گذشته آغاز شده و به مرحله بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 453991
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *