۰

شنا گاه های غیر رسمی چابهار ساماندهی شود/ رشد ۷۰ درصدی درمان حیوان گزیدگی از اول ۹۸ تاکنون نسبت سال قبل

فرماندار چابهار گفت: حیوان گزیدگی ، تب کریمه گنگو (cchf) و ساماندهی شناگاه ها غیر رسمی باید در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با دقت پیگیری شود.
شنا گاه های غیر رسمی چابهار ساماندهی شود/ رشد ۷۰ درصدی درمان حیوان گزیدگی از اول ۹۸ تاکنون نسبت سال قبل
به گزارش چهاربهاران رحمدل بامری در دومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در محل سالن جلسات فرمانداری چابهار بیان کرد: باید موارد مصوب به نحوی عملیاتی شود که برای مردم ملموس باشد و برای تحقق این امر باید کارگروه ها و کمیته های فرعی نیز تشکیل گردد تا به طور مستمر و جدی مصوبات جلسات پیگیری شود.

بامری افزود: امروز چابهار نقطه ای در مرکز توجه بین المللی ملی و محلی است و باید همه مدیران در این سطح فعالیت کنند، مشکلات فراوانی همچنان وجود دارد، اما بسیاری از مشکلات را میتوان با یک اراده قوی و مصمم پیگیری و رفع نمود.

وی با اشاره به موقعیت کشور و تهدیدهای فراوان خارجی گفت: امروز به برکت نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران، خون شهدا و جان بازی جانبازان هیچ چیزی امنیت میهن عزیزمان را تهدید نمی کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار با اشاره به اینکه در سال ۹۷ ،۳۰۰ مورد حیوان گزیدگی رخ داده است تشریح کرد: متاسفانه تنها از ابتدای امسال تا کنون ۱۱۰ مورد حیوان گزیدگی اعلام شده که رشد۶۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان میدهد و باید زنگ خطری برای ما جهت اقدامات جدی تر باشد.

محمود حسین بر عنوان کرد: از مهر ماه سال گذسته ۴ واحد پیشگیری و درمان حاری در حوزه شهرستان چابهار تعیین شده است و این مراکز به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به مردم شریف شهرستان چابهار می باشند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار ادامه داد: در خصوص تب کریمه کنگو نیز از سال ۹۳ تا کنون هیچ مورد فوتی گزارش نشده است ولی افزایش حیوان گزیدگی از ابتدای سال تاکنون وجود داشته و باید به دنبال تغییر رفتاری از طریق اطلاع رسانی و آموزش همگانی در این موارد باشیم.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارشات حیوان گزیدگی در میان بانوان خانه دار افزایش یافته است اذعان کرد: در این خصوص باید سیکل ورود، توزیع تا کشتار یک دام تا زمانی که به منازل مردم می رسد مورد بازبینی جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به راه اندازی چهار مرکز پیشگیری و درمان سالک و هاری در اورکی, درگس, نوبندیان و بیمارستان امام علی (ع) چابهار مطرح کرد: میزان شناسایی و مراقبت درمان بیماران حیوان گزیده ۶۹ درصد نسبت به سال پیش افزایش یافته است.

وی در خصوص اهمیت تب خونریزی دهنده کریمه کنگو عنوان کرد: ضمن نظارت و بازدید مستقیم مرکز بهداشت، شهرداری, محیط زیست و دامپزشکی از مکان های عرضه دام با توجه به نزدیک شدن عید قربان باید به صورت موقت کشتارگاهی معین شود تا مردم به صورت بهداشتی و با نظارت اکیپ هایی از دامپزشکی، بهداشت به ذبح بهداشتی دام بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۴۹ درصدی ورود از مرزهای رسمی شهرستان از سال۱۳۹۶ تاکنون خاطرنشان کرد: در ۵ ماه اول امسال بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر ورودی مرز ریمدان بوده است که با تلاش های شبانه روزی اکیپ های بهداشتی و مراکز فعال در آن مناطق هیچ مشکلی خوشبختانه گزارش نشده است.

انتهای پیام/
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 453971
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *