پرورش گاندو عاملی برای رونق بیشتر گردشگری در چابهار

10 مرداد 1398 ساعت 9:16

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: پرورش گاندوها در منطقه حفاظت شده این شهرستان می تواند علاقمندان به تمساح پوزه کوتاه را از نقاط مختلف در توسعه گردشگری به این خطه بکشاند.


عدنان حسینی در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: گاندو تنها تمساحی است که به طور طبیعی در ایران زندگی می‌کند و همین ویژگی آن را به حیوانی محبوب در بین گردشگران تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه این حیوان هم‌زیستی مسالمت آمیزی با مردم منطقه دارد و هر سال تعداد زیادی گردشگر را به این منطقه می‌آورد تاکید کرد: باهوکلات زیستگاه اصلی گاندو است اما احتمال کمی وجود دارد که بتوان آن را در دل طبیعت دید.

مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار ادامه داد: دیدن این حیوان خاص و کم‌یاب یکی از جاذبه های گردشگری منطقه آزاد چابهار محسوب می شود و راحت ترین و کم زحمت ترین راه ملاقات با این خزنده خجالتی، رفتن به « برکه تمساح » است.

وی تشریح کرد: برکه تمساح در واقع یک استخر حفاظت شده است که از دو گاندوی بالغ میزبانی می کند اینجا بی خطر و با هیجان می توان تمساح پوزه کوتاه ایرانی را از نزدیک دید همچنین راه دیگر برای دیدن گاندوها رفتن به منطقه حفاظت شده باهوکلات است.

وی خاطرنشان کرد: با این حال، پارک تحقیقاتی « ریکوکش » که به همت سازمان حفاظت محیط زیست احداث شده، از این جانور کمیاب محافظت می کند در این پارک، هم تمساح های بالغ را خواهید دید هم گاندو های جوان و نوجوان را که بسیار هیجان انگیز است.

وی اذعان کرد: پارک تحقیقاتی ریکوکش در سال ۱۳۸۹ به منظور حفاظت از گاندوها در مقابل تهدیدات خشکسالی در وسعتی برابر با ۱۰ هکتار تاسیس شد و در حال حاضر حدود ۳۰ تمساح پوزه کوتاه در این ایستگاه زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 453960

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/453960/پرورش-گاندو-عاملی-رونق-بیشتر-گردشگری-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir