۰

پرورش گاندو عاملی برای رونق بیشتر گردشگری در چابهار

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: پرورش گاندوها در منطقه حفاظت شده این شهرستان می تواند علاقمندان به تمساح پوزه کوتاه را از نقاط مختلف در توسعه گردشگری به این خطه بکشاند.
پرورش گاندو عاملی برای رونق بیشتر گردشگری در چابهار
عدنان حسینی در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: گاندو تنها تمساحی است که به طور طبیعی در ایران زندگی می‌کند و همین ویژگی آن را به حیوانی محبوب در بین گردشگران تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه این حیوان هم‌زیستی مسالمت آمیزی با مردم منطقه دارد و هر سال تعداد زیادی گردشگر را به این منطقه می‌آورد تاکید کرد: باهوکلات زیستگاه اصلی گاندو است اما احتمال کمی وجود دارد که بتوان آن را در دل طبیعت دید.

مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار ادامه داد: دیدن این حیوان خاص و کم‌یاب یکی از جاذبه های گردشگری منطقه آزاد چابهار محسوب می شود و راحت ترین و کم زحمت ترین راه ملاقات با این خزنده خجالتی، رفتن به « برکه تمساح » است.

وی تشریح کرد: برکه تمساح در واقع یک استخر حفاظت شده است که از دو گاندوی بالغ میزبانی می کند اینجا بی خطر و با هیجان می توان تمساح پوزه کوتاه ایرانی را از نزدیک دید همچنین راه دیگر برای دیدن گاندوها رفتن به منطقه حفاظت شده باهوکلات است.

وی خاطرنشان کرد: با این حال، پارک تحقیقاتی « ریکوکش » که به همت سازمان حفاظت محیط زیست احداث شده، از این جانور کمیاب محافظت می کند در این پارک، هم تمساح های بالغ را خواهید دید هم گاندو های جوان و نوجوان را که بسیار هیجان انگیز است.

وی اذعان کرد: پارک تحقیقاتی ریکوکش در سال ۱۳۸۹ به منظور حفاظت از گاندوها در مقابل تهدیدات خشکسالی در وسعتی برابر با ۱۰ هکتار تاسیس شد و در حال حاضر حدود ۳۰ تمساح پوزه کوتاه در این ایستگاه زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 453960
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *