۰

طرح سنجش؛ فرصتی برای کشف استعدادها فردی دانش‌آموزان/ سنجش 860 نوآموز در چابهار

اجرای طرح سنجش دانش آموزان در بدو ورود به مدارس فرصت خوبی برای کشف استعداد و تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان است.
طرح سنجش؛ فرصتی برای کشف استعدادها فردی دانش‌آموزان/ سنجش 860 نوآموز در چابهار
به گزارش چهاربهاران، سنجش بدو ورود برای دانش آموزان و سنجش پیش دبستانی است، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به مدرسه، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان دارای مشکل و صدور شناسنامه سلامت برای کودکان هدف اصلی در پرورش استعدادهای دانش آموزان است.

از طرفی کودکان کامل مورد بررسی قرار می گیرند و اگر هم مشکلی داشتند خانواده ها از همین دوران کودکی پیگیری بیماری را می کنند که این خود خدمت بزرگی به خانواده هاست و کار ازرنده ای است که سیستم آموزشی کشور انجام می دهد.

با توجه به اهمیّتی که نتایج سنجش سلامت جسمانی و نوآموزان بدو ورود به دبستان دارد، هر ساله این طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود تا دانش آموزان دارای مشکلات جسمانی و یا ذهنی و آمادگی تحصیلی مشخص و برای پیگیری ها به مراکز تخصصی ارجاع شوند.

ورود به دبستان یک نقطه عطف در زندگی تمام انسانها است و ورود به دبستان با آموزش های رسمی همراه می شود و چه بهتر است که در این برهه حساس از زندگی، سلامت دانش آموزان هم مورد بررسی قرار بگیرد.

سنجش سلامت دانش آموزان است
رئیس آموزش و پرورش چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با بیان اینکه سنجش سلامت دانش آموزان پیش دبستانی از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار است گفت: از شاخص های مهم در آموزش و پرورش، ارزیابی، سنجش سلامت عمومی، آمادگی تحصیلی، بینایی و شنوایی کودکان در هنگام ورود به دوره ابتدایی است.
 
حسن نوروزی ادامه داد: ورود به دبستان یک نقطه عطف در زندگی تمام انسانها است و ورود به دبستان با آموزش های رسمی همراه می شود.

وی ادامه داد: ارزیابی های بهداشت در بحث سلامت جسمانی، مراحل رشد، قد، وزن، توده بدنی و مشکلات پوستی است و علاوه بر این موارد ارزیابی جسمی، حرکتی برای کودکانی که دارای مشکلات جسمی و حرکتی اند انجام می شود تا این گروه از بچه ها در همان مراحل اولیه شناسایی شوند و تمامی موارد مشکوک به اختلال بعد از تشخيص به کلينيک ها و مراکز تخصصي ارجاع می شوند.
 
رئیس آموزش و پرورش چابهار با اشاره به اینکه مهمترین هدف این طرح رشد تحصیلی دانش آموزان است تصریح کرد: برخی از اختلالات و کاستی های جسمانی قبل از شروع دبستان به خوبی تشخیص داده نمی شود و این طرح سنجش کنترل عالمانه ای است که تمام نو آموزان کشور تحت پوشش آن قرار می گیرند.
 
وی گفت: بهتر است بدانیم سنجش بدو ورود برای دانش آموزان و سنجش پیش دبستانی است که توصیه می شود خانواده ها از ارجاع دانش آموزان پیش دبستانی و بدو ورود در کلینیک ها، مراکز غیر دولتی و مراکز مشاوره ای برای تست و بهره هوشی خودداری کنند.
 
نوروزی گفت: آموزش و پرورش در دوران پیش از دبستان برای رشد کلی و همه جانبه کودک اهمیت دارد چون شش سال اول زندگی کودکان سال هایی حساس هستند زیرا میزان رشد در این سال ها نسبت به مراحل دیگر رشد سرعت بسیار بیشتری دارد پس معتقدیم که پرورش کامل استعدادهای کودک به ویژه در این سال ها نیاز به محیطی محرک و برانگیزنده دارد.
 
وی درادامه ضمن اشاره به اینکه رشد شخصیت و فکری کودکان پیش از سه سالگی آغاز می‌شود و نحوه برخورد و آموزش به کودکان در این سن در آینده و شکل‌گیری شخصیت آن‌ها تاثیر زیادی خواهد داشت بیان کرد: از آن‌‌جایی که بازی کردن بخش اعظمی از فعالیت کودکان در این دوره را به خود اختصاص می‌دهد؛ بیشتر آموزش‌های کودکان درمقطع پیش دبستانی  بر اساس بازی و سرگرمی طراحی شود.

رئیس آموزش و پرورش چابهار خاطرنشان کرد: ازابتدای شروع طرح سنجش تعداد 860 نوآموز سنجش وپس ازتایید بررسی پاسخ به خانواده ها داده شده است.

انتهای پیام/
 
 
سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 453942
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *